Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Video destekli keman öğretiminin (7–15) yaş arası bireylerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranışlarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin, Ayşe Gülay
dc.date.accessioned 2021-05-27T07:46:16Z
dc.date.available 2021-05-27T07:46:16Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1885
dc.description.abstract Video Destekli Keman Öğretiminin (7–15) Yaş Arası Bireylerin Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor Davranışlarına Etkisini belirlemeyi amaçlayan nitel ve nicel verilere dayalı bir araştırmadır. Nicel deneysel desende öğrenciler, deney ve kontrol grupları olarak 9‟ar kişiden oluşturulup, yansız atama yoluyla (random) seçilmiş ve atanmışlardır. İki gruba da haftada bir ders (45 dakika) olmak üzere 9 hafta boyunca bireysel keman eğitimi verilerek dersler anlık olarak videoya kaydedilmiştir. Araştırmada Keman Çalma Becerisi Gözlem Formu (KÇBGF) ve Öğrenci Görüşleri Gözlem Formu (ÖGGF) olmak üzere iki adet ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak Video Destekli Keman Öğretiminin (7–15) Yaş Arası Bireylerin Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor Davranışlarına Etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr
dc.description.abstract The violin at a young age cognitive, affective and psychomotor behavior was to identify the impact of qualitative and quantitative data is a research based. NI Wala students experimental pattern in experimental and control groups are created from the 9 persons, neuter assignment are chosen and assigned through the (random). The two groups once a week lesson (45 minutes) and 9 weeks, giving individual lessons in violin training was recorded a video snapshot. The ability to Play the violin in the research Observation form (KÇBGF) and student Feedback Observation form (ÖGGF), two scale. As a result of the research in General young violin teaching cognitive, affective and psychomotor behavior, concluded that the effect has been reached. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Video tr
dc.subject Keman tr
dc.subject Öğretim tr
dc.subject Bilişsel tr
dc.subject Duyuşsal tr
dc.subject Psikomotor tr
dc.subject Video tr
dc.subject Violin tr
dc.subject Teaching tr
dc.subject Cognitive tr
dc.subject Affective tr
dc.subject Psychomotor tr
dc.title Video destekli keman öğretiminin (7–15) yaş arası bireylerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranışlarına etkisi tr
dc.title.alternative The influence of violin teaching in cognitive, affective and psychomotor behavior tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik ve Sahne Sanatları Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster