Video Destekli Keman Öğretiminin (7–15) Yaş Arası Bireylerin Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor Davranışlarına Etkisini belirlemeyi amaçlayan nitel ve nicel verilere dayalı bir araştırmadır. Nicel deneysel desende öğrenciler, deney ve kontrol grupları olarak 9‟ar kişiden oluşturulup, yansız atama yoluyla (random) seçilmiş ve atanmışlardır. İki gruba da haftada bir ders (45 dakika) olmak üzere 9 hafta boyunca bireysel keman eğitimi verilerek dersler anlık olarak videoya kaydedilmiştir. Araştırmada Keman Çalma Becerisi Gözlem Formu (KÇBGF) ve Öğrenci Görüşleri Gözlem Formu (ÖGGF) olmak üzere iki adet ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak Video Destekli Keman Öğretiminin (7–15) Yaş Arası Bireylerin Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor Davranışlarına Etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The violin at a young age cognitive, affective and psychomotor behavior was to identify the impact of qualitative and quantitative data is a research based. NI Wala students experimental pattern in experimental and control groups are created from the 9 persons, neuter assignment are chosen and assigned through the (random). The two groups once a week lesson (45 minutes) and 9 weeks, giving individual lessons in violin training was recorded a video snapshot. The ability to Play the violin in the research Observation form (KÇBGF) and student Feedback Observation form (ÖGGF), two scale. As a result of the research in General young violin teaching cognitive, affective and psychomotor behavior, concluded that the effect has been reached.