Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

İlköğretim II. kademede fen ve teknoloji öğretiminde çalışma yapraklarının akademik başarı üzerine etkisinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uslu, Sadık
dc.date.accessioned 2021-05-27T07:45:39Z
dc.date.available 2021-05-27T07:45:39Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1884
dc.description.abstract Bu çalışmada ilköğretim fen ve teknoloji dersi 7. sınıfta yer alan “Maddenin Yapısı Ve Özellikleri” ünitesinin öğretiminde etkin çalışma yaprakları geliştirmek ve eğitim öğretim ortamında çalışma yaprakları kullanılmasının öğrenmeye ve öğrencilerin başarısına etkisini tespit etmek amaçlanmaktadır. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010 – 2011 eğitim – öğretim yılında Şanlıurfa ili Bozova ilçesinde yer alan Yaylak İlköğretim Okulu’nda 7. sınıfa devam eden 58 (28 deney, 30 kontrol) öğrenci oluşturmuştur. İki hafta (8 ders saati) süresince kontrol grubuna programda yer verilen yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeliyle öğretim yapılırken, deney grubuna 5E modeli ile birlikte çalışma yaprakları ile öğretim gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama araçları olarak başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Başarı testi her iki gruba çalışmadan önce ön test, çalışma bittikten sonra son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney grubundan seçilen 6 öğrenci ile yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Elde edilen nicel verilerin analizinde t – testi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi yapılandırmacı yaklaşımla birlikte çalışma yaprakları kullanılarak zenginleştirilen öğretimin, sadece programda yer verilen çalışmaların uygulanmasına oranla öğrenci başarısını arttırdığını göstermiştir. Ayrıca nitel verilerin analizi sonucunda çalışma yapraklarının kavram yanılgılarını ortaya çıkarmada etkili olduğu tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the effect of improving effective worksheets and using worksheets in educational media in teaching the subject ‘ the structure and the features of material’ which involves in primary school 7th grade Science and Technology discipline, on the instruction and the achievement of students . The pretest and posttest experimental design was used in the study. The participants of the study consists of 58 students (28 of which experimental, 30 of which control) thought in Yaylak Primary School 7th Grade in Bozova-Şanlıurfa in 2010-11 Academic year. For two weeks(8 discipline hours ) , the control group was instructed with 5E model of Constructivist Approach whereas the experimental group was instructed with worksheets in addition to 5E model. The achievement test and semi-structured interview form were used as data collector devices .The achievement test was carried out as pretest before the study and posttest after the study to both groups. And also semi structured interview was carried out with 6 students selected from experimental group . For analysing the acquired quantitive datas t - test was used. The analysis of the quantitive datas showed that the instruction enriched with worksheets in addition to constructivist approach increased student achievement in proportion to the insruction just whit carrying out the studies given in programme. Also,in the analysis of qualitative datas’ results, it was determined that worksheets are efficient in concieving the error in concepts. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yapılandırmacı yaklaşım tr
dc.subject Fen öğretimi tr
dc.subject Çalışma yaprakları tr
dc.subject Constructivist approach tr
dc.subject Science teaching tr
dc.subject Worksheets tr
dc.title İlköğretim II. kademede fen ve teknoloji öğretiminde çalışma yapraklarının akademik başarı üzerine etkisinin incelenmesi tr
dc.title.alternative The inspection of the effects of the worksheets to the students’ academic in science and tecnology at the second degree tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster