Bu çalışmada ilköğretim fen ve teknoloji dersi 7. sınıfta yer alan “Maddenin Yapısı Ve 
Özellikleri” ünitesinin öğretiminde etkin çalışma yaprakları geliştirmek ve eğitim öğretim ortamında çalışma yaprakları kullanılmasının öğrenmeye ve öğrencilerin 
başarısına etkisini tespit etmek amaçlanmaktadır. Araştırmada ön test – son test kontrol 
gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010 – 2011 eğitim 
– öğretim yılında Şanlıurfa ili Bozova ilçesinde yer alan Yaylak İlköğretim Okulu’nda 
7. sınıfa devam eden 58 (28 deney, 30 kontrol) öğrenci oluşturmuştur. İki hafta (8 ders 
saati) süresince kontrol grubuna programda yer verilen yapılandırmacı yaklaşımın 5E 
modeliyle öğretim yapılırken, deney grubuna 5E modeli ile birlikte çalışma yaprakları 
ile öğretim gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama araçları olarak başarı testi ve 
yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Başarı testi her iki gruba çalışmadan 
önce ön test, çalışma bittikten sonra son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney 
grubundan seçilen 6 öğrenci ile yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Elde 
edilen nicel verilerin analizinde t – testi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi 
yapılandırmacı yaklaşımla birlikte çalışma yaprakları kullanılarak zenginleştirilen 
öğretimin, sadece programda yer verilen çalışmaların uygulanmasına oranla öğrenci 
başarısını arttırdığını göstermiştir. Ayrıca nitel verilerin analizi sonucunda çalışma 
yapraklarının kavram yanılgılarını ortaya çıkarmada etkili olduğu tespit edilmiştir.
 
The purpose of this study is to determine the effect of improving effective worksheets 
and using worksheets in educational media in teaching the subject ‘ the structure and 
the features of material’ which involves in primary school 7th grade Science and 
Technology discipline, on the instruction and the achievement of students . The pretest 
and posttest experimental design was used in the study. The participants of the study 
consists of 58 students (28 of which experimental, 30 of which control) thought in 
Yaylak Primary School 7th Grade in Bozova-Şanlıurfa in 2010-11 Academic year. For 
two weeks(8 discipline hours ) , the control group was instructed with 5E model of 
Constructivist Approach whereas the experimental group was instructed with 
worksheets in addition to 5E model. The achievement test and semi-structured interview 
form were used as data collector devices .The achievement test was carried out as 
pretest before the study and posttest after the study to both groups. And also semi structured interview was carried out with 6 students selected from experimental group . 
For analysing the acquired quantitive datas t - test was used. The analysis of the 
quantitive datas showed that the instruction enriched with worksheets in addition to 
constructivist approach increased student achievement in proportion to the insruction 
just whit carrying out the studies given in programme. Also,in the analysis of 
qualitative datas’ results, it was determined that worksheets are efficient in concieving 
the error in concepts.