Adiyaman University Repository

Matematik derslerindeki öğrenci hatalarına karşı öğretmen tutumları

Show simple item record

dc.contributor.author Doğan Fırat, Seda
dc.date.accessioned 2021-05-27T07:45:02Z
dc.date.available 2021-05-27T07:45:02Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1882
dc.description.abstract Bu araştırma ilköğretim birinci kademesindeki sınıf öğretmenleri ile ilköğretimin ikinci kademesindeki matematik öğretmenlerinin öğrenci hatalarına karşı öğretmen tutumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin deneyim süresi, cinsiyeti, öğrenim durumları, mezun oldukları fakülte, öğrencilerinin derse katılımları, görev yaptıkları sınıfların mevcudu, kademesi ve okulun türü etmenlerinin öğretmenlerinin hatalara karşı tutumları üzerine etkileri incelenmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin hatalarla karşılaşma sıklıkları konusunda verdikleri cevaplar neticesinde öğretmenlerin görev yaptıkları sınıfların mevcudu ve ilköğretimin kademe çeşidi ile hatalarla karşılaşma sıklıkları arasında anlamlı pozitif yönde bir ilişki bulunduğu tespit edilmiştir. Bu bulgulardan hareketle matematik derslerindeki hataların daha az olması için sınıf mevcutları azaltılmalı ve ilköğretim birinci kademedeki etkinliklere daha fazla önem verilmelidir. tr
dc.description.abstract This research iscarried out amoung primary edication 1st level classroom teachers and primary education 2 nd level mathematics teachers in order to analyze teachers’ attutide towards student errors. Throughout the research, the influence of factors such as teachers’ period of experience, sexuality, education status, faculty of graduation, student attendance to their courses, classroom population, class level and school category on teachers’ attutide towards student errors are analyzed. According to the results of the research, taking into account the responses teachers gave about the frequency of errors they are confronted, there is a positive relationship between the population of the courses and the kind of primary education level and the frequency of confrontation with errors. These research findings show that for lesser errors in the courses of mathematics, the population of the courses should be reduced and more emphasis should be given to the activities in the primary education first level. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Hata tr
dc.subject Tutum tr
dc.subject Matematik tr
dc.subject Öğretmen tr
dc.subject Errors tr
dc.subject Teachers tr
dc.subject Attitude tr
dc.subject Mathematics tr
dc.title Matematik derslerindeki öğrenci hatalarına karşı öğretmen tutumları tr
dc.title.alternative The attitudes of teachers towards student erors in the courses of mathematics tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context