Bu araştırma ilköğretim birinci kademesindeki sınıf öğretmenleri ile ilköğretimin
ikinci kademesindeki matematik öğretmenlerinin öğrenci hatalarına karşı öğretmen
tutumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin deneyim süresi,
cinsiyeti, öğrenim durumları, mezun oldukları fakülte, öğrencilerinin derse katılımları, görev
yaptıkları sınıfların mevcudu, kademesi ve okulun türü etmenlerinin öğretmenlerinin hatalara
karşı tutumları üzerine etkileri incelenmiştir.
Araştırmada, öğretmenlerin hatalarla karşılaşma sıklıkları konusunda verdikleri
cevaplar neticesinde öğretmenlerin görev yaptıkları sınıfların mevcudu ve ilköğretimin
kademe çeşidi ile hatalarla karşılaşma sıklıkları arasında anlamlı pozitif yönde bir ilişki
bulunduğu tespit edilmiştir. Bu bulgulardan hareketle matematik derslerindeki hataların daha
az olması için sınıf mevcutları azaltılmalı ve ilköğretim birinci kademedeki etkinliklere daha
fazla önem verilmelidir.
This research iscarried out amoung primary edication 1st level classroom teachers and
primary education 2 nd level mathematics teachers in order to analyze teachers’ attutide
towards student errors. Throughout the research, the influence of factors such as teachers’
period of experience, sexuality, education status, faculty of graduation, student attendance to
their courses, classroom population, class level and school category on teachers’ attutide
towards student errors are analyzed.
According to the results of the research, taking into account the responses teachers
gave about the frequency of errors they are confronted, there is a positive relationship
between the population of the courses and the kind of primary education level and the
frequency of confrontation with errors. These research findings show that for lesser errors in
the courses of mathematics, the population of the courses should be reduced and more
emphasis should be given to the activities in the primary education first level.