Adiyaman University Repository

Aritmetikten cebire geçişi sağlayacak etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Toprak, Zehra
dc.date.accessioned 2021-05-27T07:45:00Z
dc.date.available 2021-05-27T07:45:00Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1881
dc.description.abstract Etkinliklerle matematik öğretimi, öğrencinin kendini daha güvende hissettiği somut bir ortamda öğrenmesine yardımcı olmaktadır. Soyut olan matematik bilgisini öğrencilere doğrudan aktarmak yerine etkinlik temelli vermenin daha etkili olacağı düşünülmektedir. Bu sebeple öğrencilerin aritmetikten cebire geçişlerini etkinlikler yoluyla somutlaştırabilmek önem arzetmektedir. Bu araştırmanın amacı; 7. sınıf öğrencilerinin denklemler konusunda aritmetikten cebire geçişlerini sağlayacak etkinlikleri tasarlamak, uygulamak ve değerlendirmektir. Yarı deneysel yöntemle yürütülen araştırma, 30’u deney, 28’i kontrol grubu olmak üzere toplam 58 7. sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubundaki öğrencilere, 10 açık uçlu sorudan oluşan birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler testi işlem öncesi ve sonrası uygulanmıştır. Verilerin analizinde, bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, etkinlik temelli öğretimin geleneksel öğretime göre, denklemler konusunun öğretiminde daha etkili olduğu belirlenmiştir. tr
dc.description.abstract Maths teaching through activities help students learn maths which is abstract in a concrete environment in which students feel comfortable. Concretization of transition from arithmetic that students are already familiar with to algebra that they will experience for the first time through activities is getting more and more important. This study aims to design, implement and assess activities that will ensure 7th grade students’ transition from arithmetic to algebra. The study, which is in a semi-experimental design, is carried out with 58 7th grade students, 30 of them being in experimental group and 28 in control group. A lateral equation test consisting of 10 open-ended questions was given to students in the study before and after the implementation. Independent sampling t-test was used in the analysis of the data collected. As a result of the analysis, it was found out that activity-based teaching is more effective in teaching equations than traditional teaching method. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Aritmetikten cebire geçiş tr
dc.subject Etkinlikler tr
dc.subject Denklemler tr
dc.subject 7. sınıf öğrencileri tr
dc.subject Transition from arithmetic to algebra tr
dc.subject Activities tr
dc.subject Equations tr
dc.subject 7th grade students tr
dc.title Aritmetikten cebire geçişi sağlayacak etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative Designation, implementation and evaluation of activities to ensure transition from arithmetic to algebra tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context