Etkinliklerle matematik öğretimi, öğrencinin kendini daha güvende hissettiği somut bir ortamda
öğrenmesine yardımcı olmaktadır. Soyut olan matematik bilgisini öğrencilere doğrudan aktarmak yerine etkinlik
temelli vermenin daha etkili olacağı düşünülmektedir. Bu sebeple öğrencilerin aritmetikten cebire geçişlerini
etkinlikler yoluyla somutlaştırabilmek önem arzetmektedir. Bu araştırmanın amacı; 7. sınıf öğrencilerinin
denklemler konusunda aritmetikten cebire geçişlerini sağlayacak etkinlikleri tasarlamak, uygulamak ve
değerlendirmektir. Yarı deneysel yöntemle yürütülen araştırma, 30’u deney, 28’i kontrol grubu olmak üzere
toplam 58 7. sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubundaki öğrencilere, 10 açık uçlu sorudan oluşan
birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler testi işlem öncesi ve sonrası uygulanmıştır. Verilerin analizinde,
bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, etkinlik temelli öğretimin geleneksel
öğretime göre, denklemler konusunun öğretiminde daha etkili olduğu belirlenmiştir.
Maths teaching through activities help students learn maths which is abstract in a concrete
environment in which students feel comfortable. Concretization of transition from arithmetic that students are
already familiar with to algebra that they will experience for the first time through activities is getting more and
more important. This study aims to design, implement and assess activities that will ensure 7th grade students’
transition from arithmetic to algebra. The study, which is in a semi-experimental design, is carried out with 58
7th grade students, 30 of them being in experimental group and 28 in control group. A lateral equation test
consisting of 10 open-ended questions was given to students in the study before and after the implementation.
Independent sampling t-test was used in the analysis of the data collected. As a result of the analysis, it was
found out that activity-based teaching is more effective in teaching equations than traditional teaching method.