dc.contributor.author |
Özkara, Doğan |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-27T07:44:13Z |
|
dc.date.available |
2021-05-27T07:44:13Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1877 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma, 2010 – 2011 eğitim/öğretim yılında Adıyaman ilinde bir ilköğretim
okulunda öğrenim gören 48 sekizinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada
öğrencilerin, basınç konusundaki akademik başarılarının, fene yönelik tutumlarının,
bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin ve edindikleri bilgilerin kalıcılıklarının bilimsel
tartışma odaklı öğretim etkinlikleri ile değişimi incelenmiştir. Öntest – sontest kontrol
grup tasarımının kullanıldığı bu çalışmada deney (N =24) ve kontrol (N=24) grubu
yansız atama ile oluşturulmuştur. Basınç konusunun öğretimi, kontrol grubunda, fen ve
teknoloji dersi öğretim programında öngörülen etkinlikler ile gerçekleştirilirken; deney
grubunda, bilimsel tartışma odaklı öğretim etkinlikleri ile gerçekleştirilmiştir.
Uygulama (haftada 4 ders saati olmak üzere) toplam 9 saatte tamamlanmıştır.
Çalışmada veri toplama araçları olarak; “Basınç Başarı Testi (BBT)”, “Bilimsel Bilgiye
Yönelik Görüş Ölçeği (BBYÖ)” ve “Fen Bilgisi Tutum Ölçeği (FBTÖ)” kullanılmıştır.
Araştırma hipotezlerinin test edilmesinde “ilişkili gruplar t – testi” ve “ilişkisiz gruplar t
– testi” kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulguların analizinden, bilimsel tartışma
etkinliklerinin basınç konusundaki akademik başarıyı anlamlı düzeyde değiştirdiği ve
edinilen bilgi yapılarının kalıcılığını sağladığı ortaya çıkmıştır. Ancak deney ve kontrol
grubu öğrencileri arasında bilimsel bilgiye yönelik görüş ve fene yönelik tutum
açısından anlamlı fark olmadığı görülmüştür. |
tr |
dc.description.abstract |
This research was implemented on forty-eight students at the grade of 8th, studying at a
primary school in Adıyaman, in the year of Academic Term 2010-11. The academic
achievements of students in the subject of ‘pressure’, the students’ attitudes toward
science, their views toward scientific knowledge and the change in the retention of
acquired knowledge with the teaching activities focused on scientific argumentation
were examined in this study. In the study, in which pre-test and post-test group style
was used, the experimental (N=24) and the control (N=24) groups were occurred with
random appointment. While the teaching of pressure was carried out with the activities
foresighted in teaching program of science and technology discipline in control group;
in experimental group the teaching activities focused on scientific discussion were used.
The study was completed in totally 9 hours (in a style as 4 discipline hours in a week).
In the study “Pressure Achievement Test (PAT)”, “Scientific Views Scale (SVS)” and
“Science Attitude Scale (SAS)” were used as data collector devices. “Relative group t test” and “Irrelative group t-test “were used for examining the hypothesis of the study.
From the findings of study analysis, it was found that scientific argumentation activities
changed the academic achievement in the subject ‘pressure’ quite meaningfully and
provided the permanence of acquired knowledge. However; it was discovered that there
weren’t meaningful differences between the control and experimental group students in
terms of scientific knowledge and attitudes toward science. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Bilimsel argümantasyon |
tr |
dc.subject |
Bilimsel bilgi |
tr |
dc.subject |
Bilimin doğası |
tr |
dc.subject |
Fen eğitimi |
tr |
dc.subject |
Hatırda tutma |
tr |
dc.subject |
Scientific argumentation |
tr |
dc.subject |
Scientific knowledge |
tr |
dc.subject |
Nature of science |
tr |
dc.subject |
Science education |
tr |
dc.subject |
Retention |
tr |
dc.title |
Basınç konusunun sekizinci sınıf öğrencilerine bilimsel argümantasyona dayalı etkinlikler ile öğretilmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Teaching pressure subject to eighth class students with activities based on scientific argumentation |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı |
tr |