Adiyaman University Repository

Basınç konusunun sekizinci sınıf öğrencilerine bilimsel argümantasyona dayalı etkinlikler ile öğretilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Özkara, Doğan
dc.date.accessioned 2021-05-27T07:44:13Z
dc.date.available 2021-05-27T07:44:13Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1877
dc.description.abstract Bu çalışma, 2010 – 2011 eğitim/öğretim yılında Adıyaman ilinde bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 48 sekizinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin, basınç konusundaki akademik başarılarının, fene yönelik tutumlarının, bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin ve edindikleri bilgilerin kalıcılıklarının bilimsel tartışma odaklı öğretim etkinlikleri ile değişimi incelenmiştir. Öntest – sontest kontrol grup tasarımının kullanıldığı bu çalışmada deney (N =24) ve kontrol (N=24) grubu yansız atama ile oluşturulmuştur. Basınç konusunun öğretimi, kontrol grubunda, fen ve teknoloji dersi öğretim programında öngörülen etkinlikler ile gerçekleştirilirken; deney grubunda, bilimsel tartışma odaklı öğretim etkinlikleri ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama (haftada 4 ders saati olmak üzere) toplam 9 saatte tamamlanmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak; “Basınç Başarı Testi (BBT)”, “Bilimsel Bilgiye Yönelik Görüş Ölçeği (BBYÖ)” ve “Fen Bilgisi Tutum Ölçeği (FBTÖ)” kullanılmıştır. Araştırma hipotezlerinin test edilmesinde “ilişkili gruplar t – testi” ve “ilişkisiz gruplar t – testi” kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulguların analizinden, bilimsel tartışma etkinliklerinin basınç konusundaki akademik başarıyı anlamlı düzeyde değiştirdiği ve edinilen bilgi yapılarının kalıcılığını sağladığı ortaya çıkmıştır. Ancak deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında bilimsel bilgiye yönelik görüş ve fene yönelik tutum açısından anlamlı fark olmadığı görülmüştür. tr
dc.description.abstract This research was implemented on forty-eight students at the grade of 8th, studying at a primary school in Adıyaman, in the year of Academic Term 2010-11. The academic achievements of students in the subject of ‘pressure’, the students’ attitudes toward science, their views toward scientific knowledge and the change in the retention of acquired knowledge with the teaching activities focused on scientific argumentation were examined in this study. In the study, in which pre-test and post-test group style was used, the experimental (N=24) and the control (N=24) groups were occurred with random appointment. While the teaching of pressure was carried out with the activities foresighted in teaching program of science and technology discipline in control group; in experimental group the teaching activities focused on scientific discussion were used. The study was completed in totally 9 hours (in a style as 4 discipline hours in a week). In the study “Pressure Achievement Test (PAT)”, “Scientific Views Scale (SVS)” and “Science Attitude Scale (SAS)” were used as data collector devices. “Relative group t test” and “Irrelative group t-test “were used for examining the hypothesis of the study. From the findings of study analysis, it was found that scientific argumentation activities changed the academic achievement in the subject ‘pressure’ quite meaningfully and provided the permanence of acquired knowledge. However; it was discovered that there weren’t meaningful differences between the control and experimental group students in terms of scientific knowledge and attitudes toward science. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Bilimsel argümantasyon tr
dc.subject Bilimsel bilgi tr
dc.subject Bilimin doğası tr
dc.subject Fen eğitimi tr
dc.subject Hatırda tutma tr
dc.subject Scientific argumentation tr
dc.subject Scientific knowledge tr
dc.subject Nature of science tr
dc.subject Science education tr
dc.subject Retention tr
dc.title Basınç konusunun sekizinci sınıf öğrencilerine bilimsel argümantasyona dayalı etkinlikler ile öğretilmesi tr
dc.title.alternative Teaching pressure subject to eighth class students with activities based on scientific argumentation tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context