dc.contributor.author |
Açıkgül, Esra |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-27T07:43:30Z |
|
dc.date.available |
2021-05-27T07:43:30Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1876 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın temel amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreçte bilgi
iletişim teknolojileri (BİT) kullanım durumlarını belirlemek ve dijital bölünmenin
öğretmen adaylarının bilimsel süreçte BİT’i kullanma durumlarına etkisini incelemektir.
Araştırmada öncelikle 25 maddeden ve bilgiyi kullanma, deney tasarlama ve uygulama,
bilimsel süreç becerilerini kullanma, araştırma ve geliştirme alt boyutlarından oluşan
“Bilimsel Süreçte Bilgi İletişim Teknolojileri Kullanımı Ölçeği” geliştirilmiş ve verileri
toplamak amacıyla kullanılmıştır. Araştırma, genel tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen
Bilgisi Öğretmenliğinde öğrenim gören 282 öğretmen adayı, örneklemini ise uygun
örneklem yöntemiyle seçilen 232 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak, “Bilimsel Süreçte Bilgi İletişim Teknolojileri Kullanımı Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının bilimsel süreçte
BİT’i ara sıra kullandıkları görülmektedir. Elde edilen diğer bir sonuca göre, dijital
bölünme öğretmen adaylarının bilimsel süreçte BİT kullanımını olumsuz yönde
etkilemektedir. Daha fazla bilgi iletişim teknolojisine sahip olan öğretmen adayları
bilimsel süreçte bu teknolojileri daha fazla kullanmaktadırlar. Bu sonuç doğrultusunda,
öğretmen yetiştirme kurumlarında dijital bölünme ortadan kaldırılarak, öğretmen
adaylarının bu teknolojilere eşit olarak erişimlerinin sağlanabilmesi için fiziksel
koşulların uygun hale getirilmesi önerilebilir. |
tr |
dc.description.abstract |
The main purpose of this study is to determine prospective science teachers’ status of
using technology in scientific process and examine the impact of the factors leading to
the emergence of the digital divide to usage status. In the study, a “Scale of the Status of
Using Technology in Scientific Process” consisting of 25 items in four sub dimensions
including use information, experiment design and application, using scientific process
skills, research and development was developed and used. A survey method was
employed in this study. The sample of the study consisted of 232 prospective science
teachers in Adıyaman University at the Faculty of Education. Data was gathered from
“Personal Information Form” and “Scale of the Status of Using Technology in
Scientific Process”. According to the results of the study, it was found that prospective
teachers sometimes use the information and communication technologies in scientific
process. The results show that prospective teachers’ usage of information
communication technologies in scientific process is negatively affected by digital
divide. The prospective teachers who access information communication technologies
use these technologies more in scientific process. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Bilgi iletişim teknolojileri |
tr |
dc.subject |
Bilimsel süreç |
tr |
dc.subject |
Dijital bölünme |
tr |
dc.subject |
Information communication technologies |
tr |
dc.subject |
Scientific process |
tr |
dc.subject |
Digital divide |
tr |
dc.subject |
Prospective science teachers |
tr |
dc.title |
Dijital bölünmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreçte bilgi iletişim teknolojilerini kullanma durumlarına etkisi |
tr |
dc.title.alternative |
The effect of digital divide on preservice science teachers’ use of ict through scientific process |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı |
tr |