Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Dijital bölünmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreçte bilgi iletişim teknolojilerini kullanma durumlarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Açıkgül, Esra
dc.date.accessioned 2021-05-27T07:43:30Z
dc.date.available 2021-05-27T07:43:30Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1876
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreçte bilgi iletişim teknolojileri (BİT) kullanım durumlarını belirlemek ve dijital bölünmenin öğretmen adaylarının bilimsel süreçte BİT’i kullanma durumlarına etkisini incelemektir. Araştırmada öncelikle 25 maddeden ve bilgiyi kullanma, deney tasarlama ve uygulama, bilimsel süreç becerilerini kullanma, araştırma ve geliştirme alt boyutlarından oluşan “Bilimsel Süreçte Bilgi İletişim Teknolojileri Kullanımı Ölçeği” geliştirilmiş ve verileri toplamak amacıyla kullanılmıştır. Araştırma, genel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliğinde öğrenim gören 282 öğretmen adayı, örneklemini ise uygun örneklem yöntemiyle seçilen 232 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Bilimsel Süreçte Bilgi İletişim Teknolojileri Kullanımı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının bilimsel süreçte BİT’i ara sıra kullandıkları görülmektedir. Elde edilen diğer bir sonuca göre, dijital bölünme öğretmen adaylarının bilimsel süreçte BİT kullanımını olumsuz yönde etkilemektedir. Daha fazla bilgi iletişim teknolojisine sahip olan öğretmen adayları bilimsel süreçte bu teknolojileri daha fazla kullanmaktadırlar. Bu sonuç doğrultusunda, öğretmen yetiştirme kurumlarında dijital bölünme ortadan kaldırılarak, öğretmen adaylarının bu teknolojilere eşit olarak erişimlerinin sağlanabilmesi için fiziksel koşulların uygun hale getirilmesi önerilebilir. tr
dc.description.abstract The main purpose of this study is to determine prospective science teachers’ status of using technology in scientific process and examine the impact of the factors leading to the emergence of the digital divide to usage status. In the study, a “Scale of the Status of Using Technology in Scientific Process” consisting of 25 items in four sub dimensions including use information, experiment design and application, using scientific process skills, research and development was developed and used. A survey method was employed in this study. The sample of the study consisted of 232 prospective science teachers in Adıyaman University at the Faculty of Education. Data was gathered from “Personal Information Form” and “Scale of the Status of Using Technology in Scientific Process”. According to the results of the study, it was found that prospective teachers sometimes use the information and communication technologies in scientific process. The results show that prospective teachers’ usage of information communication technologies in scientific process is negatively affected by digital divide. The prospective teachers who access information communication technologies use these technologies more in scientific process. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Bilgi iletişim teknolojileri tr
dc.subject Bilimsel süreç tr
dc.subject Dijital bölünme tr
dc.subject Information communication technologies tr
dc.subject Scientific process tr
dc.subject Digital divide tr
dc.subject Prospective science teachers tr
dc.title Dijital bölünmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreçte bilgi iletişim teknolojilerini kullanma durumlarına etkisi tr
dc.title.alternative The effect of digital divide on preservice science teachers’ use of ict through scientific process tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster