dc.contributor.author |
Dursun, Hikmet |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-25T07:36:42Z |
|
dc.date.available |
2021-05-25T07:36:42Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1870 |
|
dc.description.abstract |
Suriye’de 2011 yılının mart ayında başlayan kargaşadan ötürü milyonlarca insan evlerini terk etmiştir. Bu kargaşa ortamında yaklaşık üç milyon Suriyeli Türkiye’ye sığınmıştır. Bu araştırma; Şanlıurfa’da yaşayan geçici koruma altındaki Suriyelilerin dil ihtiyaçlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemine göre düzenlenen bu araştırmanın katılımcılarını Şanlıurfa’da yaşayan ve gönüllü olarak araştırmaya katılan 36 Suriyeli sığınmacı oluşturmaktadır. Araştırma sonucu elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiş ve bu araştırma sonucunda sığınmacıların Türkçe öğrenme dil ihtiyaçlarının üç alt boyuttan eğitsel, ekonomik ve sosyal ihtiyaçlar oluştuğu tespit edilmiştir. Suriyelilerin en çok ihtiyaç duyduğu dil becerisinin ise “konuşma” becerisi olduğu tespit edilmiştir. Sığınmacıların sözel iletişim becerilerine önem verdiği görülmüştür. Sığınmacıların Türkiye’de bulunma sürelerinin uzamasıyla orantılı olarak sığınmacıların sosyal ihtiyaçlarında artış gözlenmiş, eğitim durumunun artışına bağlı olarak ekonomik ihtiyaçlarda artış olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmada Suriyelilerin Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak istedikleri belirlenmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
In March 2011 in Syria, millions of people left their homes because of the turmoil. In this chaos situation, about three million Syrians have taken refuge in Turkey.This research was carried out in order to determine the language needs of the Syrians under temporary protection in Şanlıurfa. For this purpose, the partipiciant group of this research, which is organized as a gore for qualitative research method, constitutes 36 Syrian refugees living in Şanlıurfa. The results of the research were analyzed by content analysis and it was determined that asylum seekers “educational, economic and social needs” were formed from three sub-dimensions of Turkish learning language needs. It has been seen that asylum seekers attach importance to verbal communication skills. As a result of the research, the social needs of asylum seekers increased in proportion to the longevity of the asylum seekers in Turkey and the economic needs increased due to the increase of the education situation. In addition, it was determined that the Syrians want to be citizens of the Republic of Turkey. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr |
dc.subject |
Dil ihtiyaçları |
tr |
dc.subject |
Suriyeliler |
tr |
dc.subject |
Yabancılara Türkçe öğretimi |
tr |
dc.subject |
Language needs |
tr |
dc.subject |
Syrians |
tr |
dc.subject |
Teaching Turkish as foreign language |
tr |
dc.title |
Geçici koruma altındaki Suriyelilerin dil ihtiyaçlarının belirlenmesi: Şanlıurfa ili örneği |
tr |
dc.title.alternative |
Determination of language needs of the of the Syrians under temporary protection: example of Şanlıurfa |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |