Adiyaman University Repository

Geçici koruma altındaki Suriyelilerin dil ihtiyaçlarının belirlenmesi: Şanlıurfa ili örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Dursun, Hikmet
dc.date.accessioned 2021-05-25T07:36:42Z
dc.date.available 2021-05-25T07:36:42Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1870
dc.description.abstract Suriye’de 2011 yılının mart ayında başlayan kargaşadan ötürü milyonlarca insan evlerini terk etmiştir. Bu kargaşa ortamında yaklaşık üç milyon Suriyeli Türkiye’ye sığınmıştır. Bu araştırma; Şanlıurfa’da yaşayan geçici koruma altındaki Suriyelilerin dil ihtiyaçlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemine göre düzenlenen bu araştırmanın katılımcılarını Şanlıurfa’da yaşayan ve gönüllü olarak araştırmaya katılan 36 Suriyeli sığınmacı oluşturmaktadır. Araştırma sonucu elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiş ve bu araştırma sonucunda sığınmacıların Türkçe öğrenme dil ihtiyaçlarının üç alt boyuttan eğitsel, ekonomik ve sosyal ihtiyaçlar oluştuğu tespit edilmiştir. Suriyelilerin en çok ihtiyaç duyduğu dil becerisinin ise “konuşma” becerisi olduğu tespit edilmiştir. Sığınmacıların sözel iletişim becerilerine önem verdiği görülmüştür. Sığınmacıların Türkiye’de bulunma sürelerinin uzamasıyla orantılı olarak sığınmacıların sosyal ihtiyaçlarında artış gözlenmiş, eğitim durumunun artışına bağlı olarak ekonomik ihtiyaçlarda artış olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmada Suriyelilerin Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak istedikleri belirlenmiştir. tr
dc.description.abstract In March 2011 in Syria, millions of people left their homes because of the turmoil. In this chaos situation, about three million Syrians have taken refuge in Turkey.This research was carried out in order to determine the language needs of the Syrians under temporary protection in Şanlıurfa. For this purpose, the partipiciant group of this research, which is organized as a gore for qualitative research method, constitutes 36 Syrian refugees living in Şanlıurfa. The results of the research were analyzed by content analysis and it was determined that asylum seekers “educational, economic and social needs” were formed from three sub-dimensions of Turkish learning language needs. It has been seen that asylum seekers attach importance to verbal communication skills. As a result of the research, the social needs of asylum seekers increased in proportion to the longevity of the asylum seekers in Turkey and the economic needs increased due to the increase of the education situation. In addition, it was determined that the Syrians want to be citizens of the Republic of Turkey. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Dil ihtiyaçları tr
dc.subject Suriyeliler tr
dc.subject Yabancılara Türkçe öğretimi tr
dc.subject Language needs tr
dc.subject Syrians tr
dc.subject Teaching Turkish as foreign language tr
dc.title Geçici koruma altındaki Suriyelilerin dil ihtiyaçlarının belirlenmesi: Şanlıurfa ili örneği tr
dc.title.alternative Determination of language needs of the of the Syrians under temporary protection: example of Şanlıurfa tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context