Adiyaman University Repository

Dyned eğitim yazılımının yabancı dil öğretiminde akademik başarıya etkisinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Selçuk, Hüseyin Emre
dc.date.accessioned 2021-05-18T07:37:46Z
dc.date.available 2021-05-18T07:37:46Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1853
dc.description.abstract Bu çalışmada ortaokullarda ve liselerde kullanılmakta olan Dyned İngilizce eğitim yazılımının öğrencilerin akademik başarısına etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede; yarı deneysel bir yöntemle yapılan araştırma sürecinde sınıf ortamında destekleyici bir boyutta kullanılan Dyned eğitim yazılımı desteğinde İngilizce eğitimi alan deney grubu öğrencileri ile Dyned eğitim yazılımı desteği olmadan İngilizce eğitimi alan kontrol grubu öğrencileri arasında Gramer bilgisi ve Kelime bilgisi bakımından akademik başarıları düzeylerinde anlamlı bir farkın olup olmadığı incelenmiştir. Ayrıca Dyned eğitim yazılımının deney grubu öğrencilerinde cinsiyet bakımından akademik başarı düzeylerine etkisi araştırma sürecinde incelenmiştir. Araştırma, Adıyaman ili Kâhta ilçesinde resmi bir ortaokulda 6.sınıf düzeyinde 30 kişiden oluşan deney grubu ve 30 kişiden oluşan kontrol grubu öğrencileri ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak bir akademik başarı testi kullanılmış ve elde edilen veriler e-tablo programında madde analizleri yapılarak istatistik programında bağımsız gruplar t-testi ve Mann Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, Dyned eğitim yazılımının öğrencilerin Gramer bilgisi ve Kelime bilgisi akademik başarı düzeylerine anlamlı düzeyde pozitif bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Cinsiyet bakımından ise Dyned eğitim yazılımın deney grubu öğrencilerinin akademik başarı düzeylerini anlamlı düzeyde etkilemediği görülmüştür. tr
dc.description.abstract The present study explores effect of Dyned English training courseware, which was applied with significant investment and equal expectations, on students’ academic achievement. For this purpose, a semi-experimental study was designed; the academic achievements of the students’ in grammar and vocabulary in experimental group, which received foreign language training supported with Dyned and control group, which received a continued their conventional training, were examined. Students’ gender was examined whether it was effective on academic achievement as well. The study was conducted on a group of 30 students in experimental group and 30 students of control group, consisting of 6th grade secondary pupils both in the same state school in Adıyaman province, Kahta district. An achievement test was used as data collection tool; data collected were analyzed in e-table software. Following item analyses, data were analyzed through independent sample t-test and Mann Witney U test. The result of the study showed that Dyned application had significant effects on students’ academic achievement in grammar and vocabulary learning. The gender, on the other hand, did not have any significant effect academic achievement level in terms of Dyned application. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Bilgisayar destekli dil öğretimi tr
dc.subject Dyned tr
dc.subject E-öğrenme tr
dc.subject Harmanlanmış öğrenme tr
dc.subject Computer-assisted language learning tr
dc.subject Dyned tr
dc.subject E-learning tr
dc.subject Blended learning tr
dc.title Dyned eğitim yazılımının yabancı dil öğretiminde akademik başarıya etkisinin incelenmesi tr
dc.title.alternative Investigation of the effect of dyned courseware in teaching foreign languages on academic achivement tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context