Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Yabancılar için Türkçe ders kitaplarında dil bilgisi öğretimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doyumğaç, İbrahim
dc.date.accessioned 2021-05-18T07:36:54Z
dc.date.available 2021-05-18T07:36:54Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1852
dc.description.abstract Bu çalışma, yabancılar için Türkçe ders kitaplarının dil bilgisi açısından değerlendirmesini yapmak, yabancılar için Türkçe ders kitaplarındaki dil bilgisi konularının ünitelere göre dağılımını tespit etmek ve yabancılar için Türkçe ders kitaplarında dil bilgisi öğretiminin nasıl ele alındığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analiziyle gerçekleştirilen çalışmanın kapsamını, yabancılar için hazırlanmış Yeni Hitit Yabancılar için Türkçe Ders Kitapları, Gazi Üniversitesi Yabancılar için Türkçe Dil Bilgisi Kitapları ile Yedi Ekim Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitaplarının A1, A2, B1, B2 ve C1 düzeylerinde ele alınan dil bilgisi konuları oluşturmaktadır. Bu kaynaklar, verilerin toplanması sırasında ilgili üniversitelerin TÖMER kurumlarından temin edilip daha sonra dil bilgisi açısından incelenmiştir. Çalışmaya veri sağlayan birçok dil bilgisi kuralı, örneği, etkinliği ve dil bilgisinin ele alınış biçimi, kimi görseller ve örnek cümleler „EK‟ bölümünde verilmiştir. Çalışmanın sonucunda ise Yeni Hitit Yabancılar için Türkçe Kitapları, Gazi Üniversitesi Yabancılar İçin Türkçe Dil Bilgisi Kitapları ve Yedi İklim Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitaplarının dil bilgisi açısından olumlu ve olumsuz değerlendirilmesi yapılmış ve bu kaynaklara yönelik ayrı ayrı başlıklar altında çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr
dc.description.abstract This study was conducted to evaluate Turkish course books for a foreigners, to make firm distribution of grammar subjects to the units in Turkish course books and to determine how teaching grammar is dealt with in Turkish course books. The scope of the study which was carried out by document analysis, one of the qualitative research methods, was composed of grammar subjects dealt at the levels of A1, A2, B1, B2 and C1 in books issued in foreign language such as Yeni Hitit Turkish Course Book for Foreign Language, Gazi University Turkish Grammar Books for Foreigners,Yedi Ġklim Course Book Turkish for Foreigners. These sources were procured from TÖMER foundations of related universities during data collection, later, they were analyzed in terms of grammar. Many grammar rules, samples , activities and forms of grammar, some images and sample sentences which provided data to this study were given in APPENDIX part. At the end of the study, books Yeni Hitit Turkish Books for Foreigners, Gazi University Turkish Grammar Books for Foreigners to Yedi Ġklim Turkish Course Books for Foreigners were evaluated both positively and negatively, and it was made several suggestions for these sources under different categories. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Yabancılar için Türkçe öğretimi tr
dc.subject Yabancılar için Türkçe ders kitapları tr
dc.subject Yabancılar için Türkçe dil bilgisi öğretimi tr
dc.subject Teaching Turkihs for a foreigners tr
dc.subject Turkish course books for foreigners tr
dc.subject Teaching Turkish grammar for foreingners tr
dc.title Yabancılar için Türkçe ders kitaplarında dil bilgisi öğretimi tr
dc.title.alternative In Turkish course books for a foreigners the learning of grammar tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.firstauthorID 304468 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-8234-7555 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster