Bu çalışma, yabancılar için Türkçe ders kitaplarının dil bilgisi açısından değerlendirmesini yapmak, yabancılar için Türkçe ders kitaplarındaki dil bilgisi konularının ünitelere göre dağılımını tespit etmek ve yabancılar için Türkçe ders kitaplarında dil bilgisi öğretiminin nasıl ele alındığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analiziyle gerçekleştirilen çalışmanın kapsamını, yabancılar için hazırlanmış Yeni Hitit Yabancılar için Türkçe Ders Kitapları, Gazi Üniversitesi Yabancılar için Türkçe Dil Bilgisi Kitapları ile Yedi Ekim Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitaplarının A1, A2, B1, B2 ve C1 düzeylerinde ele alınan dil bilgisi konuları oluşturmaktadır. Bu kaynaklar, verilerin toplanması sırasında ilgili üniversitelerin TÖMER kurumlarından temin edilip daha sonra dil bilgisi açısından incelenmiştir. Çalışmaya veri sağlayan birçok dil bilgisi kuralı, örneği, etkinliği ve dil bilgisinin ele alınış biçimi, kimi görseller ve örnek cümleler „EK‟ bölümünde verilmiştir. Çalışmanın sonucunda ise Yeni Hitit Yabancılar için Türkçe Kitapları, Gazi Üniversitesi Yabancılar İçin Türkçe Dil Bilgisi Kitapları ve Yedi İklim Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitaplarının dil bilgisi açısından olumlu ve olumsuz değerlendirilmesi yapılmış ve bu kaynaklara yönelik ayrı ayrı başlıklar altında çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
This study was conducted to evaluate Turkish course books for a foreigners, to make firm distribution of grammar subjects to the units in Turkish course books and to determine how teaching grammar is dealt with in Turkish course books. The scope of the study which was carried out by document analysis, one of the qualitative research methods, was composed of grammar subjects dealt at the levels of A1, A2, B1, B2 and C1 in books issued in foreign language such as Yeni Hitit Turkish Course Book for Foreign Language, Gazi University Turkish Grammar Books for Foreigners,Yedi Ġklim Course Book Turkish for Foreigners. These sources were procured from TÖMER foundations of related universities during data collection, later, they were analyzed in terms of grammar. Many grammar rules, samples , activities and forms of grammar, some images and sample sentences which provided data to this study were given in APPENDIX part. At the end of the study, books Yeni Hitit Turkish Books for Foreigners, Gazi University Turkish Grammar Books for Foreigners to Yedi Ġklim Turkish Course Books for Foreigners were evaluated both positively and negatively, and it was made several suggestions for these sources under different categories.