Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Ses eğitimi için yazılmış piyano eşlikli Türk müziği eserlerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Baş, Eser
dc.date.accessioned 2021-05-05T10:49:35Z
dc.date.available 2021-05-05T10:49:35Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1842
dc.description.abstract Bu araştırmada; çeşitli yazarlar tarafından ses eğitimi için hazırlanmış olan ve özellikle piyano eşlikli Türk müziği eserlerinin yer aldığı kaynak kitapların incelenmesi yapılmıştır. Araştırmada incelenecek kaynak kitap sayısı beş (5) olarak sınırlandırılmıştır. İncelenen kitaplar müzik eğitim kurumlarında ses eğitiminde kaynak, yardımcı veya ders kitabı olarak kullanılmaktadır. İncelenen kaynak kitapların çeşitli yönlerden karşılaştırılarak ortak ve farklı yönlerinin araştırılması yapılmıştır. Kitapların içinde yer alan eserlerin çeşitli teknik özellikleri (ölçü, ton-makam, yöresi, ses genişliği, insan ses gruplarına göre farklı tonları (transpoze), eşlik (öğretmen-öğrenci-solist-piyanist), düzey, biçim) eğitimdeki işlevi, şan ve piyanoya uygunluk, sahne için kullanılabilirliği vb. bakımlardan irdelenerek araştırma yapılmış ve çeşitli tablolar oluşturulmuştur. Sonuç olarak, şan eğitimi ve dinleti kültürü için farklı düzeylerde eserlere ihtiyaç duyulmaktadır. Çok seslendirilmemiş veya eşliksiz Türk müziği eserlerinin (THM-TSM-POP vb.) uygun bir şekilde (piyano, gitar, çalgı grupları, orkestra vb.) eşlikli hale getirilmesi, eserlerin insan ses gruplarına göre transpoze yapılması, eşlik yazma ile ilgili eğitimlerin geliştirilmesi, bu konuda yapılan çalışmaların desteklenmesi, mevcut repertuarın geliştirmesi ve sahne performansları için yeni eserlerin kazandırılması sonucuna varılmıştır. tr
dc.description.abstract In this study, by various authors audio training and prepared for the examination of Turkish music, especially with piano accompaniment of works reviewed books the source. The number of the source book to be analyzed in the research, five (5) is limited. In music education institutions examined the books sound education resource help, or is used as a textbook. To investigate the common and different aspects are analyzed by comparing various aspects of the source books that have been made. The books of works within various specifications (time signature, tonality-makam, the region, The width of the sound, different shades according to the human vocal groups (transpose), parity (teacher-student-soloist-pianist), level, form) function, education, and conformity to the piano to the scene, availability etc. evaluation of care were studied and the various tables have been created. As a result, the training and the culture of the concert for San work at different levels are needed. Too has been voiced, or unaccompanied works of Turkish music (THMTSM- POP, etc.) appropriately (piano, guitar, instrument groups, the orchestra, etc.) to be brought into parity, the works by groups of similar remarks made by the human voice, to be available to support the development of Education associated with writing to accompany the development of the studies of the acquisition of the repertoire of new works for stage performances and it was concluded. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Ses eğitimi tr
dc.subject Şan tr
dc.subject Piyano eşlikli Türk müziği tr
dc.subject Voice training tr
dc.subject Singing tr
dc.subject Turkish music with piano accompaniment tr
dc.title Ses eğitimi için yazılmış piyano eşlikli Türk müziği eserlerinin incelenmesi tr
dc.title.alternative Written for voice training Turkish music with piano accompaniment examination of the works of tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik ve Sahne Sanatları Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster