| dc.contributor.author | Tokur, Fuat | |
| dc.date.accessioned | 2021-05-05T07:25:35Z | |
| dc.date.available | 2021-05-05T07:25:35Z | |
| dc.date.issued | 2011 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1840 | |
| dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı “Tahmin-Gözlem-Açıklama” (TGA) stratejisine dayalı hazırlanan etkinliklerin, fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramsal başarılarına, hatırda tutmalarına, bilimsel süreç becerilerine ve fene yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma 2010– 2011 öğretim yılının güz döneminde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, Adıyaman Üniversitesi 2. sınıfta öğrenim gören “80” fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma deseni olarak öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere TGA stratejisine dayalı hazırlanan etkinlikler, kontrol grubundaki öğrencilere ise geleneksel öğretim uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak “kavram başarı testi” (KBT), “bilimsel süreç beceri testi” (BSBT) ve “fene yönelik tutum ölçeği” (FYTÖ) kullanılmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek için nicel verilerin analizinde bağımsız t testi kullanılmıştır. Analiz sonuçları; TGA stratejisine dayalı hazırlanan etkinliklerin, fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramsal başarılarına, hatırda tutmalarına, bilimsel süreç becerilerine ve fene yönelik tutumları üzerine etkisinin anlamlı olduğunu göstermiştir. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adayları TGA stratejisinin öğrenci merkezli olduğunu, bireyleri yorum yapmaya ve düşünmeye sevk ettiğini, kalıcı öğrenmeyi sağladığını, fen derslerinde uygulanmasının yararlı olacağını ve öğretmen olduklarında bu yöntemi kullanmak istediklerini ifade etmişlerdir. | tr |
| dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the effects of activities based on Prediction- Observation-Explanation (POE) strategy on preservice science teachers’ conceptual achievements, retentions, science process skills and attitudes towards science. A total of 80 preservice science teachers who are studying at Adıyaman University, Turkey, are participated voluntarily in the study. The research is carried out in the first term of 2010-2011 academic year. A control and an experimental group design is employed in the study. Pre-tests and posttests are administered at the beginning and end of the study. A number of the participants are assigned as experimental group (N= 40), while others are assigned in the control group (N= 40). Experimental group is taught POE based activities, while control group is taught traditional teaching. Following instruments are used for data collection; conceptual achievement test, science process skills test and attitude toward science test. Quantitative datas are analyzed by using ‘independent t test’ to test the hypotheses of the study. The results of the analyses shows that the effects of activities based on POE strategy on preservice science teachers’ conceptual achievements, retentions, science process skills are statistically significant; however, attitudes toward science is not statistically significant. Furthermore, preservice teachers indicate that POE strategy is more effective than traditional methods, and also is student-centered, refers to comment and think, provides meaningful learning. In light of the findings obtained from this study, it can be concluded that it will be helpful to use POE strategy in science courses. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Fen eğitimi | tr |
| dc.subject | TGA stratejisi | tr |
| dc.subject | Kavramsal başarı | tr |
| dc.subject | Hatırda tutma | tr |
| dc.subject | Bilimsel süreç becerileri | tr |
| dc.subject | Fene yönelik tutum | tr |
| dc.subject | Science education | tr |
| dc.subject | POE strategy | tr |
| dc.subject | Conceptual achievement | tr |
| dc.subject | Retention | tr |
| dc.subject | Science process skills | tr |
| dc.subject | Attitude toward science | tr |
| dc.title | TGA stratejisinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bitkilerde büyüme-gelişme konusunu anlamalarına etkisi | tr |
| dc.title.alternative | The effect of “POE” strategy on preservice science teachers’ understanding the subject of growthdevelopment in plants | tr |
| dc.type | Thesis | tr |
| dc.contributor.department | Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | tr |