Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Ortaokul öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ile algılanan insani değerlerin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tekin, Hatice
dc.date.accessioned 2021-04-29T08:37:31Z
dc.date.available 2021-04-29T08:37:31Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1830
dc.description.abstract Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ile algılanan insani değerler arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma evreni 2014– 2015 eğitim öğretim yılında Adıyaman Merkez ilinde bulunan ortaokul 7-8. sınıf öğrencileridir. Söz konusu okullar tesadüfi örneklemle belirlenen Türkiye Petrolleri Ortaokulu, Fevzi Çakmak Ortaokulu, 50. Yıl Ortaokulu, Cengiz Topel Ortaokulu, Emniyet Ortaokulu, Menderes Ortaokulu, Kömür Ortaokulu, Bir Aralık Ortaokulu ve Osmangazi Ortaokulu’dur. Örneklemimiz 1952 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırma ile ilgili veriler “İnsani Değerler Ölçeği” ve “Sosyal Medya Kullanma Motivasyonları ve Doyumlar Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programı yardımıyla değerlendirilmiş olup, değerlendirmeler sonucu elde edilen bulgular bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) testlerine göre yapılmıştır. Ayrıca anlamlı farkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Bonferroni ve Kruskal – Wallis testleri kullanılmış olup.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır.Araştırma sonunda sosyal media kullanımı süresi arttıkça öğrencilerin insani değerler ölçeklerinden aldıkları puanların bazı alt boyutlarda düşerken bazılarında anlamlı düzeyde yükseldiği; cinsiyetin erkekler lehine Sosyal Medya Kullanma Motivasyonları ve Doyumlar Ölçeği’nde anlamlı fark oluşturduğu bulunmuştur. Bu bulgular doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir. tr
dc.description.abstract This research has been carried out to investigate the relation between social media usage of secondary school students and their perceived human values. The population of the research consisted of 1952 students, of which 48% were female and 52% weremale, 7th and 8th grade students attending secondary schools in central Adıyaman in 2014-2015 academic year. These school were Türkiye Petrolleri secondary school, Fevzi Çakmak secondary school, 50. Yıl secondary school, Cengiz Topel secondary school, Emniyet secondary school, Menderes secondary school, Kömür secondary school, Bir Aralık secondary school and Osmangazi secondary, which were selected randomly. Data for the research were collected through “Human Values Scale” developed by Dilmaç (2007), and “Social Media Usage Motivation and Satisfaction Scale” developed by Ök (2013). Data were analyzed with SPSS using independent samples t-test and one-way-ANOVA analyzes. Bonferroni, Kruskall-Wallis and LSD post-hoc test were conducted to find out the significance between the groups following application of one-way-ANOVA tests. Significance level was accepted as ,05.The research showed that the longer social media usage led to the lower total points from “human values scale” in certain subscales and the higher points in others; and the gender was determined to be significant in favor of male students in social media usage and satisfaction. In the light of result some suggestions were made for researchers. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Sosyal medya tr
dc.subject Facebook tr
dc.subject Twitter tr
dc.subject Değerler tr
dc.subject Değerler eğitimi tr
dc.subject Ölçek tr
dc.subject Social media tr
dc.subject Facebook tr
dc.subject Twitter tr
dc.subject Values tr
dc.subject Values education tr
dc.subject Scale tr
dc.title Ortaokul öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ile algılanan insani değerlerin incelenmesi tr
dc.title.alternative The investigation of human values perceived from the use of social media of secondary school students tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster