dc.contributor.author |
Tekin, Hatice |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-29T08:37:31Z |
|
dc.date.available |
2021-04-29T08:37:31Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1830 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ile algılanan insani
değerler arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma evreni 2014–
2015 eğitim öğretim yılında Adıyaman Merkez ilinde bulunan ortaokul 7-8. sınıf
öğrencileridir. Söz konusu okullar tesadüfi örneklemle belirlenen Türkiye Petrolleri
Ortaokulu, Fevzi Çakmak Ortaokulu, 50. Yıl Ortaokulu, Cengiz Topel Ortaokulu,
Emniyet Ortaokulu, Menderes Ortaokulu, Kömür Ortaokulu, Bir Aralık Ortaokulu ve
Osmangazi Ortaokulu’dur. Örneklemimiz 1952 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırma
ile ilgili veriler “İnsani Değerler Ölçeği” ve “Sosyal Medya Kullanma
Motivasyonları ve Doyumlar Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler
kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programı yardımıyla değerlendirilmiş
olup, değerlendirmeler sonucu elde edilen bulgular bağımsız gruplar t testi ve tek
yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) testlerine göre yapılmıştır. Ayrıca anlamlı
farkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Bonferroni ve Kruskal –
Wallis testleri kullanılmış olup.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır.Araştırma
sonunda sosyal media kullanımı süresi arttıkça öğrencilerin insani değerler ölçeklerinden
aldıkları puanların bazı alt boyutlarda düşerken bazılarında anlamlı düzeyde yükseldiği;
cinsiyetin erkekler lehine Sosyal Medya Kullanma Motivasyonları ve Doyumlar
Ölçeği’nde anlamlı fark oluşturduğu bulunmuştur. Bu bulgular doğrultusunda çeşitli
öneriler geliştirilmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
This research has been carried out to investigate the relation between social media
usage of secondary school students and their perceived human values. The
population of the research consisted of 1952 students, of which 48% were female and
52% weremale, 7th and 8th grade students attending secondary schools in central
Adıyaman in 2014-2015 academic year. These school were Türkiye Petrolleri
secondary school, Fevzi Çakmak secondary school, 50. Yıl secondary school, Cengiz
Topel secondary school, Emniyet secondary school, Menderes secondary school,
Kömür secondary school, Bir Aralık secondary school and Osmangazi secondary,
which were selected randomly. Data for the research were collected through “Human
Values Scale” developed by Dilmaç (2007), and “Social Media Usage Motivation
and Satisfaction Scale” developed by Ök (2013). Data were analyzed with SPSS
using independent samples t-test and one-way-ANOVA analyzes. Bonferroni,
Kruskall-Wallis and LSD post-hoc test were conducted to find out the significance
between the groups following application of one-way-ANOVA tests. Significance
level was accepted as ,05.The research showed that the longer social media usage led
to the lower total points from “human values scale” in certain subscales and the
higher points in others; and the gender was determined to be significant in favor of
male students in social media usage and satisfaction. In the light of result some
suggestions were made for researchers. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr |
dc.subject |
Sosyal medya |
tr |
dc.subject |
Facebook |
tr |
dc.subject |
Twitter |
tr |
dc.subject |
Değerler |
tr |
dc.subject |
Değerler eğitimi |
tr |
dc.subject |
Ölçek |
tr |
dc.subject |
Social media |
tr |
dc.subject |
Facebook |
tr |
dc.subject |
Twitter |
tr |
dc.subject |
Values |
tr |
dc.subject |
Values education |
tr |
dc.subject |
Scale |
tr |
dc.title |
Ortaokul öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ile algılanan insani değerlerin incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
The investigation of human values perceived from the use of social media of secondary school students |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |