dc.contributor.author |
Kıranbay, Mahmut Çetin |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-20T10:29:00Z |
|
dc.date.available |
2021-04-20T10:29:00Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1813 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma yapılırken, Romantik Dönem İtalyan Bestecilerinin en önemlilerinden olan Giuseppe Verdi‟nin Rigoletto Operası, ağırlıklı olarak başroldeki rol olan bariton ses rengine yazılmış Rigoletto rolü olmak üzere diğer solo rolleri, korosu, konusu ve yorumlama problemleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Bu çalışmada, özellikle operanın başrolü olan Rigoletto ve diğer solo partileri, düetleri, terzet, kuartet ve koro partisi, şan tekniği, karakteri yorumlama problemleri, başrolü Rigoletto‟yu hazırlama çalışmalarım zamanındaki tecrübelerime dayanarak ve ayrıca teknik olarak araştırılmıştır. Bu araştırmalar yapılırken hem rol arkadaşlarımdan, hem orkestra şeflerimizden, hem de eserin başka yorumculardan görsel ve işitsel kayıtlarından faydalanılmıştır.
Ayrıca bu araştırmada besteci Giuseppe VERDI‟nin hayatı ve diğer eserleri de incelenmiştir. Bu incelemelerin yanında Victor HUGO‟nun hayatı ve “Le roi s‟amuse” adlı romanının konusu da, Rigoletto eserinin librettosu bu romandan uyarlandığı için bu esere de değinilmiştir.
Rigoletto eserinin üç perdelik konusuna, librettosuna, Ankara Devlet Opera ve Balesinde kullanılan üst yazısına da yer verilecektir. Buradaki amaç, genel konunun librettoya nasıl yansıdığı ve konunun seyirciye üst yazı ile aktarım zorluklarının biraz olsun araştırmacılara anlatımıdır. |
tr |
dc.description.abstract |
During this research, Guiseppe Verdi‟s -one of the most important Romantic Era Italian composers- opera Rigoletto, his other solo roles starting with the role “Rigoletto”, which was written as baritone, chorus, theme and the problem of interpretation were aimed to be studied.
In this study; the solo parts of the opera -especially of Rigoletto, the main role of the opera-, duets, terzetto, quartet and the chorus parts, singing technique, character interpretation problem were analyzed both technically and based on my experiences of the studies on preparing the main role, Rigoletto. When these researches were made, both my costars, the maestros, and the visual and auditory records of the play were made use of.
Furthermore, Giuseppe Verdi‟s life and other works will also be studied in this research. In addition to these studies, Victor Hugo‟s life and the theme his novel “Le roi s‟amuse” was mentioned, because the libretto of the play Rigoletto was adapted from this novel.
Rigoletto‟s theme made of third acts, its libretto, and the subtitles used in Ankara State Opera and Ballet will also be mentioned. The expression of how the main plot reflects on the libretto and the difficulties of transferring the plot to the audience is the reason why. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr |
dc.subject |
Giuseppe Verdi |
tr |
dc.subject |
Rigoletto Operası |
tr |
dc.subject |
Victor Hugo |
tr |
dc.subject |
Rigoletto |
tr |
dc.subject |
Giuseppe Verdi |
tr |
dc.subject |
Opera Rigoletto |
tr |
dc.subject |
Victor Hugo |
tr |
dc.subject |
Rigoletto |
tr |
dc.title |
Giuseppe Verdi’nin Rigoletto operasının incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
The examination of Giuseppe Verdi’s “Rigoletto” |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sahne Sanatları Anabilim Dalı |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |