Adiyaman University Repository

Cumhuriyet döneminde yazılan nota okuma kitaplarının öğretim ilkeleri ve içerikleri açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Açılmış, Hasan
dc.date.accessioned 2021-04-20T10:28:57Z
dc.date.available 2021-04-20T10:28:57Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1812
dc.description.abstract Bu araştırmada, cumhuriyet döneminde yazılan nota okuma kitaplarının öğretim ilkeleri ve içerikleri incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemi ile ele alınan bu araştırma betimsel bir çalışmadır. Araştırmada incelenen dört kitap, ülkemizdeki müzik eğitim kurumlarında temel nota okuma eğitiminde kullanılmaktadır. Kitaplar hedeflenen öğretim ilkelerinin kazandırılması doğrultusunda öncelikle temel müzik bilgilerinin öğrenilmesine yönelik içerik sunmaktadırlar. Bu bilgiler ışığında yazılan nota okuma alıştırmaları araştırmada incelenen kitapların bazılarında tonal, bazılarında ise makamsal ve/veya modal ses dizileriyle oluşturulmuştur. Nota okuma alıştırmalarında tercih edilen ses genişlikleri, nota uzunlukları, artikülasyon ve noktalama işaretleri, anahtarlar, tartım kalıpları, ölçü ve benzeri bütün donanımlar araştırmada incelenen kitaplarda benzer veya farklı şekilde kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kitapların öğretim ilkelerinde temel benzerlikler olmakla birlikte içerik ve öğretime yaklaşımları açısından bazı farklılıkların olduğu anlaşılmış, araştırmada bu benzerlik ve farklılıklara yer verilmiştir. tr
dc.description.abstract In this research, musical notation books prepared during republic age were analyzed in terms of teaching of principles and content. This research is a descriptive study that held with qualitative research methods. The four books analyzed in this study are used in musical notation reading education in music education institutions in our country. Books offer content for the learning of basic music knowledge first in line to gain targeted education policies. The musical notation reading exercies prepared within this perspective is created in the light of tonal and modal in and / or created with Turkish modal tone sequences. Preffered tone width in musical notation reading exercises, note lenghts, articulation and punctuation marks, keys, metric forms, measure and so all the equipment is used in similar or different ways in the books examined in the research. As a result of the research, although some basic similarities in teaching principles of the books were observed, there seemed to be some differences in terms of content and teaching principles and those differences were discussed in the research. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Nota tr
dc.subject Nota okuma alıştırması tr
dc.subject Tartım tr
dc.subject Ölçü tr
dc.subject Notation tr
dc.subject Musical notation reading exercises tr
dc.subject Meter tr
dc.subject Measure tr
dc.title Cumhuriyet döneminde yazılan nota okuma kitaplarının öğretim ilkeleri ve içerikleri açısından incelenmesi tr
dc.title.alternative Analysis of musical notation books prepared during republic age in terms of teaching priciples and content tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.firstauthorID 27579 tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-4687-7070 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik ve Sahne Sanatları Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context