Adiyaman University Repository

Türkiye’deki konservatuvarlarda lisans eğitimi gören şan bölümü öğrencilerinin karşılaştıkları sorunların şan eğitimi odaklı incelenmesi ve değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Şakalar, Alper
dc.date.accessioned 2021-04-20T10:27:13Z
dc.date.available 2021-04-20T10:27:13Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1804
dc.description.abstract Bu araştırma, Türkiye’deki konservatuvarlarda lisans eğitimi gören öğrencilerin, özellikle de çalışma alanı ile ilgili olarak şan bölümü öğrencilerinin şan eğitimlerinde karşılaştıkları sorunlara değinebilmek ve bu sorunların ne düzeyde olduğunu saptayabilmek amacıyla yapılmıştır. Konservatuvarlardaki şan bölümlerinde eğitim gören lisans düzeyindeki şan öğrencilerinin yaşadıkları sorunlar, araştırmanın sorunsalını oluşturmaktadır. Diğer bir deyişle, bu araştırma Türkiye’deki konservatuvarlarda lisans eğitimi gören şan bölümü öğrencilerinin şan eğitimlerinde karşılaştıkları sorunları problem edinmiştir. Onların karşılaştıkları sorunlara göre müzik eğitimi-şan eğitimi yolu ile çeşitli alanlarda değişik beceriler kazandırılması, bu sorunların saptanması, incelenmesi ve sonrasında değerlendirilmesi konservatuvarlardaki şan bölümlerinin eğitim durumlarını gündeme getirebilmek açısından önem taşımaktadır. Dolayısı ile bu araştırma; nitelikli, multi disipliner çalışma planı ve programlar hazırlanarak, bu plan ve programlara yönelik çalışmalar Türkiye’deki konservatuvarların lisans bölümlerinde eğitim gören şan öğrencilerinin eğitimleri için önemli bir kaynak niteliği taşımaktadır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de bulunan devlet konservatuvarları ve bu okullarda lisans eğitimi alan şan öğrencileri, araştırmanın örneklemini ise Marmara Bölgesi’nden iki (2), Ege Bölgesi’nden iki (2), Akdeniz Bölgesi’nden dört (4), Karadeniz Bölgesi’nden bir (1), İç Anadolu Bölgesi’nden üç (3), Doğu Anadolu Bölgesi’nden sıfır (0) ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden bir (1) konservatuvar olmak üzere 20 yaş ve altı - 35 yaş arası şan bölümünde lisans eğitimi gören altmış üç (63) öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem grubuna, araştırmada kullanılmak üzere, eğitim aldıkları konservatuvarlarda okullarında araştırmacı tarafından karşılaştıkları sorunlara yönelik elektronik ortamda bir anket uygulaması yapılmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen veriler Google veri analiz programında analiz edilmiş ve elde edilen bulgular tablolar, grafikler yardımı ile yorumlanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen verilere göre araştırmaya katılan örneklem gruplarının demografik özellikleri de göz önünde bulundurularak, yapılan ankette, şan derslerinde nefes ve ses ısıtma egzersizlerinin yapılması, repertuvar çeşitliliği, eşlik çeşitliliği, teorik bilgi ve ders için ayrılan süre arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki görülmüş, bu sonuçlar doğrultusunda çalışma ile ilgili olarak çeşitli öneriler sunulmuştur. tr
dc.description.abstract This study has been carried out to define level of the problems of undergraduate students in conservatories in Turkey and especially the department of voice students who take lessons on vocal training. The problem of this study, It is constitute that the undergraduate voice students and their vocal training problems, how and in which level they have. In other words, this study aim to specify the problems that students in vocal departments have during vocal training. It is is important for gaining new skills in music education-vocal training, determining these problems, investigating and evaluating them to bring up the current situation of vocal departments. Consequently, this study, it can be important resource of the literature by preparing eligible and multi-discipliner working plan and programs for the students who take lessons on vocal training in voice departments on conservatories in Turkey. Target population of this study includes state conservatories in Turkey and undergraduate voice students who take lessons on vocal training in these conservatories and comprise the sample of the study consist of 63 students are below 20 and between 35 years old and conservatories are from the Marmara Region (2 of them), Aegean Region (2 of them), Mediterranean Region (4 of them), Black Sea Region (1 of them), Middle Anatolia Region (3 of them), East Anatolia Region (0 none) and South-East Anatolia Region (1 of them). It is take a electronic pool which is prepared to use in the study for the sample group by the researcher. In consequence of the application, the data received have been interpreted in the Google Analysis program and tables and graphics. According to the data obtained in the end of the study, there has been observed a significant relation between do exercise for breath and voice heating on vocal lessons, diversity of the repertoire and correpetition, theoretical knowledge and duration of every lesson by taking into consideration of the demographic features of the sample groups attended to the study and in the direction of this results, various offers have been suggested about the study. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Şan eğitimi tr
dc.subject Konservatuvar tr
dc.subject Ses eğitimi tr
dc.subject Şarkı tr
dc.subject Vocal training tr
dc.subject Conservatory tr
dc.subject Voice training tr
dc.subject Singing tr
dc.title Türkiye’deki konservatuvarlarda lisans eğitimi gören şan bölümü öğrencilerinin karşılaştıkları sorunların şan eğitimi odaklı incelenmesi ve değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative Investigation and evaluation of the problems focus on the vocal training to undergraduate students department of voice in conservatories in Turkey tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.firstauthorID 263512 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-0137-9089 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sahne Sanatları Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context