Bu araştırmanın amacı, ses değişimi ve gelişimi (mutasyon) döneminde olan güzel sanatlar liseleri öğrencilerine uygun, bireysel ses eğitimi dersinde kullanılabilecek bir eser antoloji önerisi oluşturmaktır.
Bu araştırma ile Türkiye‘de güzel sanatlar liseleri müzik bölümlerindeki bireysel ses eğitimi derslerinde, ses değişimi ve gelişimi döneminde olan öğrencilere hangi eserlerin öğretildiğini, öğretilirken karşılaşılan sorunların ve çözüm önerilerinin neler olduğunu saptamak üzere eser antolojisi oluşturulmaya çalışılmıştır. Her bölgeden seçilen güzel sanatlar liseleri bireysel ses eğitimi dersine giren öğretmenlere, veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır.
Araştırma bireysel ses eğitimi dersinin, mutasyon dönemi öğrencilerinin seslerini aktif olarak kullandıkları derslerle birlikte başlatılması, seçilen repertuvarın öğrencinin yaşına ve seviyesine uygun olması, ses eğitimi ilkelerinin uygulanmasının önemi ve ders saatinin arttırılması şeklinde sonuçlanmıştır.
The purpose of this research is to create an anthology proposal of works which can be used in individual vocal training for fine arts high school students who are in the period of vocal change and development.
With this study, an anthology of work will be collected to define which Works are being taught to students of Fine Arts High schools music departments at individual vocal training classes during vocal change and development period , the problems faced and their probable solutions in Turkey. A questionnaire has been applied to teachers of vocal training classes from every part of Turkey as a data collection tool.
Research on individualized voice training course has resulted in an increase to lesson hours and the importance of implementing the principles of sound education, appropriateness of student's age and level for the selected repertoire, the start of all the courses with actively usage of students' voices mutations period.