Adiyaman University Repository

İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kültürel miras İle ilgili başarı düzeyleri ve tutumlarının bazı değişkenlerle incelenmesi (Adıyaman örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Arıkan, İrfan
dc.date.accessioned 2021-04-01T06:44:57Z
dc.date.available 2021-04-01T06:44:57Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1782
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kültürel miras ile ilgili başarı düzeylerini ve tutumları bazı değişkenler ile incelemektir. Araştırmanın kuramsal çerçevesinde eğitim-kültür ilişkisi, sosyal bilgiler dersinde kültürel mirasın önemi ve eğitimi ele alınmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama yönteminin kullanıldığı bu çalışma, Adıyaman ili ve Kâhta ilçesindeki 14 okulda toplam 425 öğrenciye uygulanmıştır. Bu araştırma sonucunda, uygulamaya dâhil edilen 7. sınıf öğrencilerinin kültürel mirasa yönelik başarılarının orta düzeyde olduğu, kültürel mirasa yönelik tutumlarının ise olumlu olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda kültürel mirasa yönelik tutum ile başarı arasında pozitif bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kısacası kültürel mirasa yönelik başarı arttıkça kültürel mirasa yönelik tutum da artmıştır. Tersinden okursak kültürel mirasa yönelik tutum arttıkça kültürel mirasa yönelik başarı da artmıştır. Bu araştırma sonucunda cinsiyetin kültürel mirasa yönelik tutumu ve başarıyı etkilemediği fakat Sosyo ekonomik düzeyin kültürel mirasa yönelik başarıyı ve tutumu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Geliri asgari geçim seviyesinin altında olan ailelerin çocuklarının kültürel mirasa yönelik başarıları ve tutumları düşmektedir. Anne- babanın eğitim seviyesi arttıkça başarı ve tutum da artmaktadır. tr
dc.description.abstract The aim of this research is to examine the level of success which is related with the culturel heritage and the attitudes of 7th grade ( primary ) students, with some variables. Theoretical content of this research tells about the importance of culturel heritage, its education and the relation between education and culture. In this study, hatching method is used which is one of the methods of quantative methods. This study is applied to 425 students in 14 schools in Adıyaman and Kahta. As a result of this research, it is proved that the 7th grade of students have positive attitudes and the average level of success towards to culturel heritage. At the same time, it is substantiated that there is is a positive relation between the attitude to culturel heritage and the success. Ġf the success towards to culturel heritage increases, this increase effect the attitudes automatically in a positive way. Moreover, in this research, it is deduced that, sex has no effect on success and the attitudes towards to culturel heritage, but the level of economy effects the success and attitudes. The level of attitudes and success decline when the families income is under the level of minimal. Futhermore, when the education levels of the families increase, the level of success and the attitudes increases positively. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Kültürel miras eğitimi tr
dc.subject Sosyal bilgiler tr
dc.subject Başarı tr
dc.subject Tutum tr
dc.subject Adıyaman tr
dc.subject Culturel heritage education tr
dc.subject Social study tr
dc.subject Success tr
dc.subject Attitude tr
dc.subject Adıyaman tr
dc.title İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kültürel miras İle ilgili başarı düzeyleri ve tutumlarının bazı değişkenlerle incelenmesi (Adıyaman örneği) tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.firstauthorID 248386 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-1546-4786 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context