dc.contributor.author |
Sönmez, Ayfer |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T06:12:42Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T06:12:42Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1781 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma, toplumun en önemli kültür varlığı olan dili, doğru güzel ve etkili biçimiyle kullanmaya yönelik, müzik eğitimi veren güzel sanatlar liseleri bireysel ses eğitimi dersi ile kavratılma derecesini ve gerekliliğini incelemek, araştırmak için yapılmıştır.
Bireysel Ses Eğitimi dersinde doğru etkili ve güzel konuşma becerisinin, öğrenciye ne derecede ve hangi yöntemlerle kavratıldığı, karşılaşılan sorunları araştırmak ve çözüm önerileri sunmak için durum tespiti yapılmış her bölgeden seçilen güzel sanatlar liseleri bireysel ses eğitimi dersine giren öğretmenlere anket uygulanmıştır.
Yapılan araştırmada; bireysel ses eğitimi dersi ile öğrenciye doğru güzel ve etkili konuşma becerisinin kavratılabileceği, fakat ders saatinin yetersizliğinden dolayı çalışmaların tam anlamı ile gerçekleşemediği, doğru güzel ve etkili beceriyi kavratmada öğretmenin iyi rol-model olması gerekliliği sonucu ortaya çıkmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
This study that is society’s most important cultural language the correct and effective use of the fine arts high schools providing education with individual voice training lesson was conducted to investigate the degree of comprehension.
In individual voice training lesson the correct,effective and good speaking skills of the students to what extent and by which method comprehend,to investigate encountered problems and propose solitions to provide due diligence conducted,each region selected from the fine arts high schools individual voice training lesson teachers who were teaching interviews were performed.
In the study, students with individual voice training lesson accurate and effective speaking skills can be comprehended ,but due to the lack of hours of lessons completely been realized, correct and effective ability to comprehend ,teacher’s a good role-model the requirement that the result has emerged. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr |
dc.subject |
Ses eğitimi |
tr |
dc.subject |
Nefes |
tr |
dc.subject |
Fonetik |
tr |
dc.subject |
Doğru güzel ve etkili konuşma |
tr |
dc.subject |
Voice training |
tr |
dc.subject |
Breath |
tr |
dc.subject |
Phonetic |
tr |
dc.subject |
Correct and effective speech |
tr |
dc.title |
Güzel sanatlar liseleri müzik bölümlerinde bireysel ses eğitimi dersinin doğru güzel ve etkili konuşma becerisine etkisi |
tr |
dc.title.alternative |
Individual voice training lessons in the music department of fine arts high schools influence of correct good and effective speaking skills |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sahne Sanatları Anabilim Dalı |
tr |