Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Markanın tüketici davranışlarına etkisi ve otomotiv sektörü üzerine bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Zengin, Sevil
dc.date.accessioned 2021-03-31T10:45:08Z
dc.date.available 2021-03-31T10:45:08Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1775
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı marka kavramının tüketici davranışlarına etkisini incelemek ve bir örnek üzerinde analiz etmektir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, marka kavramından ve marka kavramının işletme ve tüketici açısından artan öneminden bahsedilmiş, markalamanın tüketici açısından yararları açıklanmıştır. İkinci bölümde ise, marka kavramının tüketici davranışlarına etkisi geniş bir biçimde sunulmuştur. Bu bağlamda, marka, “bir ya da birden fazla üreticinin ya da satıcının mal ve hizmetlerini tanımlamaya ve tanıtmaya hizmet eden isim, kavram, sözcük, simge, tasarım, resim ve bunların bileşimi” şeklinde tanımlanabilir. Çalışmanın üçünde bölümünde ise, Adıyaman il merkezinde yapılan anket uygulamalarının sonuçları analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is, to investigate the impact of the brand on the consumer behaviour and analyze it on a specific case. The study consists of three parts. In the first section, the concept of brand and the increasing importance of brand in terms of business and consumer are mentioned; the benefits of branding in terms of consumers are explained. In the second part, the impact of the brand on the consumer behaviour examined and presented in a format with examples of summer. In this context, brand can be defined as “to identify and promote good and services of one or more manufacturer or seller that serving the name, concept, word, symbol, design, picture and a combination of them”. In the third section, the results of the questionnaire application in center Adıyaman tired to interpret tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Marka tr
dc.subject Tüketici davranışı tr
dc.subject Marka tercihi tr
dc.subject Markalama tr
dc.subject Brand tr
dc.subject Consumer behaviour tr
dc.subject Brand preferences tr
dc.subject Branding tr
dc.title Markanın tüketici davranışlarına etkisi ve otomotiv sektörü üzerine bir uygulama tr
dc.title.alternative The impact of the brand on the consumer behaviour and an empirical study on the automotive industry tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.firstauthorID 32616 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster