Bu çalışmanın amacı marka kavramının tüketici davranışlarına etkisini
incelemek ve bir örnek üzerinde analiz etmektir.
Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, marka
kavramından ve marka kavramının işletme ve tüketici açısından artan öneminden
bahsedilmiş, markalamanın tüketici açısından yararları açıklanmıştır.
İkinci bölümde ise, marka kavramının tüketici davranışlarına etkisi geniş bir
biçimde sunulmuştur. Bu bağlamda, marka, “bir ya da birden fazla üreticinin ya da
satıcının mal ve hizmetlerini tanımlamaya ve tanıtmaya hizmet eden isim, kavram,
sözcük, simge, tasarım, resim ve bunların bileşimi” şeklinde tanımlanabilir.
Çalışmanın üçünde bölümünde ise, Adıyaman il merkezinde yapılan anket
uygulamalarının sonuçları analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır.
The purpose of this study is, to investigate the impact of the brand on the
consumer behaviour and analyze it on a specific case.
The study consists of three parts. In the first section, the concept of brand and
the increasing importance of brand in terms of business and consumer are mentioned;
the benefits of branding in terms of consumers are explained.
In the second part, the impact of the brand on the consumer behaviour
examined and presented in a format with examples of summer. In this context, brand
can be defined as “to identify and promote good and services of one or more
manufacturer or seller that serving the name, concept, word, symbol, design, picture
and a combination of them”.
In the third section, the results of the questionnaire application in center
Adıyaman tired to interpret