Adiyaman University Repository

Tüketici etnosentrizmi ve menşe ülke etkisi kavramlarının satın alma kararları açısından önemi: Adıyaman Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Bahar, Reyhan
dc.date.accessioned 2021-03-29T10:26:29Z
dc.date.available 2021-03-29T10:26:29Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1769
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, uluslararası yazında çok çalışılmış olmasına karşın, Türkiye‟de kısıtlı sayıda çalışmaya konu olan menşe ülke ve tüketici etnosentrizmi kavramlarını incelemek ve Türkiye‟den seçilen bir örnek üzerinde analiz etmektir. Burada amaç, pazarlama literatürüne, menşe ülke ve tüketici etnosentrizmi anlamında bölgesel bir çalışma ile zenginlik kazandırmaktır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, tüketicinin pazarlama ve işletme açısından artan öneminden bahsedilmiş, tüketicilerin satın alma kararları üzerinde rol oynayan faktörler açıklanmıştır İkinci bölümünde de, menşe ülke ve tüketici etnosentrizmi kavramları ele alınmış, yazından örneklerle geniş bir biçimde sunulmuştur. Bu bağlamda, tüketici etnosentrizmi, yabancı ürün satın almanın uygunluğunu tartışan ve tüketicileri yerli ürün satın alma tercihine yönlendiren bir kavramdır. Menşe ülke etkisi ise, “bir ürünün ait olduğu ülkenin, tüketicilerin karar ve satın alma davranışları üzerindeki olumlu ya da olumsuz etkisi” şeklinde tanımlanabilir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise, Adıyaman Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılan uygulamanın sonuçları sunulmuştur. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is, to test the country of origin and consumer ethnocentrism concepts on Turkish consumers; that have been studied little in Turkey but vastly in the international literature. The aim is to put a cultural diversity to the country of origin and consumer ethnocentrism literature globally. Study consists of three parts. In the first section, the increasing importance of consumer in marketing and business, the factors playing a role on consumers' purchasing decisions are explained. In the second part describes concept of the country of origin and concept of the consumer ethnocentrism are examined and presented in a format with examples of the summer. Accordingly, consumer ethnocentrism, discusses the appropriateness of purchasing foreign products and domestic products is a concept that the motive of the purchase. Country of origin effect is defined as “A product of the country belongs to the consumers purchasing decisions and a positive or negative effect on their behaviour”. In the third section of the study, the results of the application on Adiyaman University students are presented. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Tüketici tr
dc.subject Satın Alma Karar Süreci tr
dc.subject Tüketici Etnosentrizmi tr
dc.subject Menşe Ülke tr
dc.subject CETSCALE tr
dc.subject Consumer tr
dc.subject Purchasing Decision Process tr
dc.subject Consumer Ethnocentrism tr
dc.subject Country Of Origin tr
dc.title Tüketici etnosentrizmi ve menşe ülke etkisi kavramlarının satın alma kararları açısından önemi: Adıyaman Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma tr
dc.title.alternative Effects of consumer ethnocentrism and country of origin of the Concepts of The Importance of Purchasing Decisions: A study on Adıyaman University Students, tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.firstauthorID 36048 tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-5872-6275 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context