Uluslararası ticari ilişkilerin giderek artması sonucu, işletmelerin piyasada var olması ve rekabet edebilmesi için geleneksel üretim yöntemleri yerine yeni üretim yöntemlerini öğrenmesi, uygulaması ve bunların devamlılığını sağlaması gerekmektedir. Bu kapsamda, getirdiği çözümlerle Altı Sigma tekniğinin, süreçlerin yeniden dizayn edilmesinde ve geliştirilmesinde işletmelerin kullandığı tekniklerin başında geldiğini ifade etmek mümkündür. Bu çalışmada, Malatya Organize Sanayi bölgesinde faaliyet göstermekte olan bir tekstil işletmesinin süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın kapsamı, işletme için en önemli problemlerden biri olan çevrim sürelerinin iyileştirilmesi olarak belirlenmiştir. Uygulama sürecinde Altı Sigma tekniğinin Tanımlama, Ölçme, Analiz Etme, İyileştirme ve Kontrol Etne (TÖAİK) adımları takip edilmiştir. Bu çerçevede, ölçüm sistemleri analizi, kök neden analizi gibi tespit araçları kullanılarak, işletmenin müşterilerine gönderdiği ürünlerin çevrim sürelerinin iyileştirmesi hedeflenmiştir. Bu çalışma sonucunda müşteriye en çok sevk edilen 15 farklı ürünün çevrim sürelerinde iki farklı süreçte kaizen iyileştirmesi yapılarak, işletmenin müşteri taleplerini daha kısa sürede üretmesi sağlanmıştır.
As a result of increasing international trade relations, enterprises need to learn, apply and maintain new production techniques instead of traditional production systems in order to exist and compete in the market. In this context, it is possible to express that the Six Sigma technique with the approach it has developed is one of the preferred techniques of enterprises in the redesign and development of processes. In this study, a research was carried out to improve the processes of a textile business operating in Malatya Organized Industrial Zone. The scope of the research was determined as improving cycle times, which is one of the most important problems for the business. During the implementation process, the identification, measurement, analysis, improvement and control of the Six Sigma technique (TEVAIK) steps were followed. In this context, it is aimed to improve the cycle times of the products shipped to the customer by using detection tools such as measurement systems analysis and root cause analysis. As a result of this study, kaizen improvement was made in two different processes during the cycle times of 15 different products that were shipped to the customer, enabling the enterprise to produce customer demands in a shorter time.