Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin COVID-19 pandemisi nedeniyle acil bir çözüm olarak yükseköğretim kurumlarınca geçiş yapılan uzaktan eğitime ilişkin deneyimlerini ve süreç sırasındaki akademik motivasyonlarını etkileyen faktörleri değerlendirmek amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, COVID-19 Sürecinde Uzaktan Eğitimi Değerlendirme Anketi ve COVID-19 Sürecinde Akademik Motivasyon Anketi kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören ve salgın sırasında üniversite tarafından verilen uzaktan eğitime katılan 325 öğrenci oluşturmaktadır. SPSS 21 paket programından yararlanılarak veriler çözümlenmiş ve her bir anket maddesi ile ilgili olarak üniversite öğrencilerinin görüşlerinin frekans (f) ve yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular (i) uzaktan eğitim deneyimine ilişkin öğrencilerin görüşleri, (ii) akademik motivasyonu etkileyen faktörler, (iii) çalışma alışkanlıklardaki değişimler ve (iv) uzaktan eğitim süresince ders dışında yapılan faaliyetler başlıkları altında tartışılmıştır.
This study aims to evaluate the experiences of university students attending distance education during COVID-19 pandemic and the factors affecting their academic motivation during the process. The study group consists of 325 students studying in different departments of Afyon Kocatepe University in the 2019-2020 academic year. In this study, in which the descriptive survey model was used, the Personal Information Form, Distance Education Evaluation Survey in the COVID-19 Process and the Academic Motivation Survey in the COVID-19 Process developed by the researchers were used to collect data. Using the SPSS 21 package program, the data were analyzed and the frequency (f) and percentage (%) values of university students' views regarding each questionnaire item were calculated. The findings were examined under these categories: (i) students' views on distance education, (ii) factors affecting academic motivation, (iii) changes in working habits and (iv) activities carried out outside the classroom during distance education.