dc.contributor.author |
Vatandaş, Saniye |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-22T12:00:36Z |
|
dc.date.available |
2021-02-22T12:00:36Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1713 |
|
dc.description.abstract |
Her birey biyolojik anlamda ‘er’ veya ‘dişi’ olarak doğar ve bu özelliğine bağlı olarak toplumsal yapı içinde ‘erkek’ veya ‘kadın’ olarak yerini alıp, toplumsal rollerini üstlenir. Dolayısıyla cinsiyetin biri biyolojik (sex), diğeri toplumsal (gender) boyutta anlam ve işlev kazanan iki ayrı boyutu vardır. Bu iki boyut birbirinden ayrı olmasına rağmen, ne var ki çoğu kimse açısından bunlar birbirinin aynısı veya ikincisi birincisinin doğal ve zorunlu sonucu kabul edilmektedir. Bu ise toplumsal roller açısından iki cins arasında ayrıma yol açmakta ve cinslerden birisine yönelik mağduriyetlere neden olabilmektedir. Bu araştırmada öncelikle literatür taraması yapılarak ‘cinsiyet’(sex) ‘toplumsal cinsiyet’ (gender) ayrımının biyolojik ve toplumsal boyutları incelenmiştir. Söz konusu ayrım üzerinde yaşanan karmaşanın kadını bir tüketim nesnesine dönüştürebileceğinin örnekleri ise medyada yer alan haberler üzerinden ortaya konulmaya çalışılmıştır. Tespit edilen haberlerde kadın bedeninin ve cinselliğinin ön plana çıkarıldığını ve böylelikle kadının cinsel açıdan metalaştırıldığı tespit edilmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
Each individual is born biologically as a ‘male’ or a ‘female’ and, depending on this feature, acquires his/her social roles by taking his/her place as a ‘male’ or a ‘female’ within the social structure. Although these two dimensions are different from each other, they are either considered by many people as being the same with each other or the second one (gender) is evaluated as the natural and necessary outcome of the first one (sex). Thus, the victimization of women in social relations gains meaning as a result of this situation. The news on some media organs which reflect the perception of women is one of the typical examples of this issue. In this research, the biological and social dimensions of the ‘sex’/‘gender’ distinction are firstly examined by searching the literature. Following the literature review, the examples of the confusion over this distinction that can turn women into a consumption object are tried to be revealed through some selected news media. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Toplumsal cinsiyet |
tr |
dc.subject |
Toplumsal cinsiyet rolleri |
tr |
dc.subject |
Cinsiyet kalıpyargıları |
tr |
dc.subject |
Kadının metalaştırılması |
tr |
dc.subject |
Gender |
tr |
dc.subject |
Gender roles |
tr |
dc.subject |
Gender stereotypes |
tr |
dc.subject |
Commodification of women |
tr |
dc.title |
Toplumsal cinsiyet rolleri ve kalıpyargıları bağlamında kadının medyada metalaştırılması |
tr |
dc.title.alternative |
Objectification of women in media in the context of gender roles and stereotypes |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
119022 |
tr |
dc.contributor.department |
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Teknik Bilimler MYO, Görsel İşitsel Teknikler ve Medya Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
784 |
tr |
dc.identifier.issue |
36 |
tr |
dc.identifier.startpage |
747 |
tr |
dc.identifier.volume |
13 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |