Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Gerçekçi Türk sinemasındaki köy gerçekliğinin köy belgeleriyle karşılaştırılması (1961-1971)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akdağ, Menderes
dc.date.accessioned 2021-02-19T12:21:29Z
dc.date.available 2021-02-19T12:21:29Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1698
dc.description.abstract Rus edebiyatında görülen realizmin Rus Devrimi’ne giden süreçte de etkili olduğu söylenebilir. Çünkü realizm insanları kendi gerçekliğiyle yüzleştirmektedir. Bu durumun insanları harekete sevk ettiği düşünülebilir. Rus devrimi sonrası aynı realist çizgiyi erken dönem Rus sinemacıları da göstermiştir. Türkiye’de realist eğilimler öncelikle edebiyatta başlamıştır. Bu durum 1961 anayasasının getirmiş olduğu nispi özgürlük ortamında Türk sinemasına da yansımıştır. Gerçekçi Türk sineması denilen bu dönemde önemli filmler çekilmiştir. Makalemizde bu sinema çerçevesinde çekilen köy filmlerinde sunulan gerçeklik o günkü köy belgeleriyle karşılaştırılmıştır. Yöntem olarak söz konusu sinemayla ilgili çalışmalar incelenmiştir. Ardından o döneme ait bir film seçkisi oluşturularak bu filmler izlenmiştir. Köy belgeleriyle dönemin kimi gazeteleri taranmış, buralardan elde edilen bilgilerle okuma ve film izleme sonucu elde edilen bulgular karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak filmlerde sunulan gerçekliğin köy evraklarındaki gerçekliğe yakın olduğu görülmüştür. Bu filmlerin o dönemi anlamak için birer kaynak olarak kullanılabileceği düşüncesi oluşmuştur. tr
dc.description.abstract Realism, which effective in Russian literature was effective in the process towards the Russian Revolution. Realism confronts people with their own reality. This prompts people to act. Early Russian filmmakers followed the same way. Realist tendencies in Turkey first began in literature. Realistic Turkish cinema started in the relative freedom environment of 1961 constitution. In this period, important films were shot. In our article, the reality presented in village films was compared with the village documents of that day. As a method, studies about the cinema in question were examined. Movies from that period were watched. The village documents and some newspapers scanned. The information obtained from these sites were compared with the findings obtained from reading and watching movies. In conclusion, the reality presented in the movies is close to the reality in the village documents. These films could be used as a source to understand the period. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Türk sineması tr
dc.subject Realizm tr
dc.subject Sosyal gerçekçilik tr
dc.subject Köy tr
dc.subject Köy filmleri tr
dc.subject Turkish cinema tr
dc.subject Realism tr
dc.subject Social realism tr
dc.subject Village tr
dc.subject Village films tr
dc.subject History of modern Turkey tr
dc.title Gerçekçi Türk sinemasındaki köy gerçekliğinin köy belgeleriyle karşılaştırılması (1961-1971) tr
dc.title.alternative Comparison of village reality in realistic Turkish cinema with the village documents (1961-1971) tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 293483 tr
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü tr
dc.identifier.endpage 670 tr
dc.identifier.issue 36 tr
dc.identifier.startpage 638 tr
dc.identifier.volume 13 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster