Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Eğitim alanındaki metafor araştırmalarında eğilimler: bir içerik analizi çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sönmez, Işıl
dc.contributor.author Özer Aytekin, Kamile
dc.date.accessioned 2021-02-19T11:55:35Z
dc.date.available 2021-02-19T11:55:35Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1696
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ULAKBİM tarafından dizinlenen dergilerde eğitim alanında yapılmış metafor çalışmalarının genel görünümünü ortaya koymaktır. Bu araştırma, ULAKBİM tarafından dizinlenen dergilerde eğitim alanında yapılmış metafor çalışmalarının genel eğilimlerini belirlemeyi amaçlayan, doküman incelemesi ile gerçekleştirilen nitel bir çalışmadır. Araştırmada, 2006-2018 yılları arasında Türkiye adresli dergilerde yayınlanan, ULAKBİM tarafından dizinlenen, toplam 259 makale analize dahil edilmiştir. Makalelerin her biri, yayınlandığı dergi adı, yayın yılı, yayın dili, yazar meslek, yazar sayısı, yazar cinsiyet, çalışmanın yapıldığı şehir, çalışma konusu, disiplin, araştırma yöntem ve deseni, örneklem düzeyi, örneklem büyüklüğü, verileri toplama aracı, verilerin analiz yöntemi ve geçerlik ve güvenirlik yöntemi özellikleri açısından tek tek incelenmiştir. Araştırma verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to present a general view of metaphor studies conducted in the field of education in journals indexed by ULAKBİM. This research is a qualitative study conducted using document analysis technique to determine the general tendencies of metaphor studies in the field of education in journals indexed by ULAKBİM. In the study, a total of 259 articles published in journals with Turkish addresses and indexed by ULAKBİM. Each article was examined separately in terms of the name of the journal in which it was published, the year of publication, the language of the publication, author’s profession, the number of authors, the gender of the author, the city in which the study was conducted, the subject of the study, the discipline, the research method and design, the sample type, the number of samples, the data collection tool, data analysis method and validity and reliability. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Metafor tr
dc.subject Eğitim tr
dc.subject İçerik analizi tr
dc.subject Metaphor tr
dc.subject Education tr
dc.subject Content analysis tr
dc.title Eğitim alanındaki metafor araştırmalarında eğilimler: bir içerik analizi çalışması tr
dc.title.alternative Trends in metaphor studies in the field of education: a content analysis research tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 139701 tr
dc.contributor.firstauthorID 40984 tr
dc.contributor.department Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim ABD tr
dc.contributor.department Necmettin Erbakan Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi ABD tr
dc.identifier.endpage 38 tr
dc.identifier.issue 36 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 13 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster