Bu araştırmanın amacı, ULAKBİM tarafından dizinlenen dergilerde eğitim alanında yapılmış metafor çalışmalarının genel görünümünü ortaya koymaktır.
Bu araştırma, ULAKBİM tarafından dizinlenen dergilerde eğitim alanında yapılmış metafor çalışmalarının genel eğilimlerini belirlemeyi amaçlayan, doküman incelemesi ile gerçekleştirilen nitel bir çalışmadır. Araştırmada, 2006-2018 yılları arasında Türkiye adresli dergilerde yayınlanan, ULAKBİM tarafından dizinlenen, toplam 259 makale analize dahil edilmiştir. Makalelerin her biri, yayınlandığı dergi adı, yayın yılı, yayın dili, yazar meslek, yazar sayısı, yazar cinsiyet, çalışmanın yapıldığı şehir, çalışma konusu, disiplin, araştırma yöntem ve deseni, örneklem düzeyi, örneklem büyüklüğü, verileri toplama aracı, verilerin analiz yöntemi ve geçerlik ve güvenirlik yöntemi özellikleri açısından tek tek incelenmiştir.
Araştırma verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır.
The aim of this study is to present a general view of metaphor studies conducted in the field of education in journals indexed by ULAKBİM.
This research is a qualitative study conducted using document analysis technique to determine the general tendencies of metaphor studies in the field of education in journals indexed by ULAKBİM. In the study, a total of 259 articles published in journals with Turkish addresses and indexed by ULAKBİM. Each article was examined separately in terms of the name of the journal in which it was published, the year of publication, the language of the publication, author’s profession, the number of authors, the gender of the author, the city in which the study was conducted, the subject of the study, the discipline, the research method and design, the sample type, the number of samples, the data collection tool, data analysis method and validity and reliability.