İşletmelerin günümüz rekabet çevresinde sürdürülebilir rekabet avantajını elde etmeleri giderek zorlaşmaktadır. Kaynak tabanlı rekabet yaklaşımını benimseyen işletmelerin sahip olduğu tüm kaynakları kullanabilmesi bu zorluklarla mücadele etmesini kolaylaştırmaktadır. Bu anlamda çalışanların tüm bilgi, beceri ve yetkinliğini işletmenin katkısına sunması için etkin bir strateji olarak görülen personel güçlendirme stratejisinin işletmeler için bir alternatif olabileceği değerlendirilmektedir. İşletmenin uygulamaları ve liderlerin davranışlarıyla personelin güçlendirilmesi çalışanların birey olarak psikolojik gereksinimlerini tatmin edebilir. Bu durumda çalışanların memnuniyet algısı yükselebilir ve olumlu duyguları artabilir. Duygusal olaylar kuramı çerçevesinde modellenen bu çalışmada personel güçlendirme yoluyla oluşan olumlu duyguların çalışanların ve dolayısıyla işletmelerin geleceğe yönelik beklentilerini şekillendirebileceği düşünülmektedir. Güçlenen personelin öz yeterlilik algısı artarak iş kapsamında geleceğe umutla bakabilmesi sağlanabilir. Duygusal olaylar kuramı çerçevesinde keşifsel araştırma modeli kullanılarak oluşturulan bu modelde personel güçlendirmenin psikolojik sermaye üzerindeki etkisi literatür taraması yöntemiyle açıklanmaya çalışılmıştır.
It is getting hard for organizations to get sustainable competitive advantage in today’s competition environment. Using all its resources makes it possible to challenge these difficulties according to the resource based competition approach. From this approach personal empowerment which is thought to be an effective strategy with using employees’ knowledge, capability and experiences is seen as an alternative tool. Personal empowerment with practices of organization and leaders may meet necessities of staff and this can make them satisfied. These may enhance their positive emotions and other perceptions. Within frames of this research which is designed according to affective events theory it is suggested that positive emotions associated with personal empowerment may form positive expectations on staff and in organization. Self efficacy perceptions of empowered individuals may enhance their hopes. The effect of personel empowerment on psychological capital is suggested according to the heuristic model which is designed within frames of affective events theory.