Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Çağdaş sanatta bir ifade unsuru olarak kolaj üzerine bireysel söylemler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Pazarlıoğlu Bingöl, Mehtap
dc.contributor.author Çevik, Naile
dc.date.accessioned 2021-02-19T10:57:08Z
dc.date.available 2021-02-19T10:57:08Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1691
dc.description.abstract 20. yüzyıldan başlayarak özellikle 21. yüzyılda sanat alanında yoğun bir şekilde karşılaşılan kolaj, asamblaj ve fotomontaj uygulamaları, görsel mesajların kolaylıkla okunabilmesi anlamında oldukça etkili sanat dinamikleridir. Sentetik kübizm ile başlayan kolaj çalışmaları, yine kübizmde asamblaj ve sonrasında Dada kolajları, Pop kolajlar, Fotomontaj, Dijital kolajlar olarak günümüze değin gelmekte ve çağdaş sanatta yeni uygulama olanaklarını çeşitlendirmektedir. Disiplinlerarası bir yaklaşımda geleneksel sanat biçimlerinin ötesinde kolaj sadece bir uygulama/deneme olmasının ötesinde bir düşünme, duyma ve anlama biçimi olarak varlık göstermektedir. Bu kapsamda araştırmada, çağdaş sanatta öncelikle kolaj üretimleri, asamblaj ve montaj kavramlarına değinilmekte ve bu bağlamda çalışan sanatçıların eserleri üzerinden okumalar gerçekleştirilmektedir. Çalışma aynı zamanda akademisyen/sanatçılar Mehtap Bingöl ve Naile Çevik’in özgün bireysel söylemleri/çalışmaları üzerine odaklanmaktadır. tr
dc.description.abstract Starting from the 20th century, especially in the 21st century, collage, assembly and photomontage applications are very effective art Dynamics in terms of easy reading of visual messages. The collage Works that started with synthetic cubism, as well as the assemblage in cubism and then Dada collages, Pop collages, Photomontage, Digital collages, continue to date and diversify the new application possibilities in contemporary art. In an interdisciplinary approach, collage beyond traditional forms of art exists as a way of thinking, hearing and understanding beyond being just an application/experiment. In this context, in the research, firstly, the concepts of collage productions, assembly and montage are mentioned in the contemporary art and readings are made on the works of the artists working in this context. The study also focuses on the original individual discourses / works of academician / artists Mehtap Bingöl and Naile Çevik. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Çağdaş sanat tr
dc.subject Kolaj tr
dc.subject Asamblaj tr
dc.subject Montaj tr
dc.subject Contemporary art tr
dc.subject Collage tr
dc.subject Assembly tr
dc.subject Montage tr
dc.title Çağdaş sanatta bir ifade unsuru olarak kolaj üzerine bireysel söylemler tr
dc.title.alternative Individual discourses on collage as an expression element in contemporary art tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 125223 tr
dc.contributor.firstauthorID 137803 tr
dc.contributor.department Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Temel Sanat Bilimleri Bölümü tr
dc.contributor.department Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü tr
dc.identifier.endpage 637 tr
dc.identifier.issue 36 tr
dc.identifier.startpage 599 tr
dc.identifier.volume 13 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster