Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Çağdaş sanat veya öznesini yitiren sanat: sanatçının ölümü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Biçer Olgun, Hülya
dc.contributor.author Koray Olgun, Cem
dc.date.accessioned 2021-02-19T10:48:42Z
dc.date.available 2021-02-19T10:48:42Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1690
dc.description.abstract Çağdaş görsel sanat eserleri özellikleri, nitelikleri ve temsil gücü bakımından klasik ile modern estetik ve sanat anlayışından farklı bir anlayışı temsil etmektedirler. Çağdaş görsel sanat eserleri sanat izleyicileri tarafından anlaşılmak için haklarında yazılan açıklayıcı metinlere gereksinim duymaktadırlar. Ancak çağdaş sanat eserlerinin anlamlarının inşa edilmesi sürecinde rol alan aktörlerin yazdıkları bu metinler, sanat eserinin ait olduğu sanatçı ile sanat eseri arasında anlamsal bir kopuş yaratmaktadır. Sanat eserine sanatçı dışındaki aktörler tarafından bağlam, yorum ve anlam atfedilmesi bir özne olarak sanatçıyı dışarıda bırakmaktadır. Bu durum Roland Barthes’ın yazarın ölümü olarak bahsettiği bağlamda sanatçının ölümü anlamına gelmektedir. Böylece bu çalışmanın amacı günümüz çağdaş görsel sanat alanında üretilen sanat çalışmalarına anlam, bağlam üretilmesi sürecinin bir özne olarak sanatçıdan uzaklaşması ve sanat eseri ile sanatçı arasında ortaya çıkardığı sonuçları incelemek ve tartışmaktır. Bu doğrultuda çalışmanın kuramsal dayanakları olarak Roland Barthes, Umberto Eco ve Jean Baudrillard’ın yaklaşımlarından faydalanılmaktadır. tr
dc.description.abstract Contemporary visual art works represent a different understanding from classical and modern aesthetics and art understanding in terms of their features, qualities and power of representation. Contemporary visual artworks need descriptive texts written about them in order to be understood by the art audience. However, these texts written by the actors involved in the process of constructing the meanings of contemporary artworks create a semantic break between the artist to which the artwork belongs and the work of art. The attribution of context, interpretation and meaning to the work of art by actors other than the artist excludes the artist as a subject. This situation means the death of the artist in the context that Roland Barthes refers to as the death of the author. Thus, the aim of this study is to examine and discuss the results of the process of creating meaning, context from the artist as a subject, and the consequences between the work of art and the artist. In this direction, the approaches of Roland Barthes, Umberto Eco and Jean Baudrillard are used as the theoretical basis of the study. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Çağdaş görsel sanat tr
dc.subject Simülasyon tr
dc.subject Sanat eseri tr
dc.subject Sanatçının ölümü tr
dc.subject Sanat komplosu tr
dc.subject Contemporary visual art tr
dc.subject Simulation tr
dc.subject Artworks tr
dc.subject Death of artist tr
dc.subject Conspiracy of art tr
dc.title Çağdaş sanat veya öznesini yitiren sanat: sanatçının ölümü tr
dc.title.alternative Contemporary art or art that lose its subject: the death of the artist tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 144313 tr
dc.contributor.department Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü tr
dc.identifier.endpage 354 tr
dc.identifier.issue 36 tr
dc.identifier.startpage 316 tr
dc.identifier.volume 13 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster