Çağdaş görsel sanat eserleri özellikleri, nitelikleri ve temsil gücü bakımından klasik ile modern estetik ve sanat anlayışından farklı bir anlayışı temsil etmektedirler. Çağdaş görsel sanat eserleri sanat izleyicileri tarafından anlaşılmak için haklarında yazılan açıklayıcı metinlere gereksinim duymaktadırlar. Ancak çağdaş sanat eserlerinin anlamlarının inşa edilmesi sürecinde rol alan aktörlerin yazdıkları bu metinler, sanat eserinin ait olduğu sanatçı ile sanat eseri arasında anlamsal bir kopuş yaratmaktadır. Sanat eserine sanatçı dışındaki aktörler tarafından bağlam, yorum ve anlam atfedilmesi bir özne olarak sanatçıyı dışarıda bırakmaktadır. Bu durum Roland Barthes’ın yazarın ölümü olarak bahsettiği bağlamda sanatçının ölümü anlamına gelmektedir. Böylece bu çalışmanın amacı günümüz çağdaş görsel sanat alanında üretilen sanat çalışmalarına anlam, bağlam üretilmesi sürecinin bir özne olarak sanatçıdan uzaklaşması ve sanat eseri ile sanatçı arasında ortaya çıkardığı sonuçları incelemek ve tartışmaktır. Bu doğrultuda çalışmanın kuramsal dayanakları olarak Roland Barthes, Umberto Eco ve Jean Baudrillard’ın yaklaşımlarından faydalanılmaktadır.
Contemporary visual art works represent a different understanding from classical and modern aesthetics and art understanding in terms of their features, qualities and power of representation. Contemporary visual artworks need descriptive texts written about them in order to be understood by the art audience. However, these texts written by the actors involved in the process of constructing the meanings of contemporary artworks create a semantic break between the artist to which the artwork belongs and the work of art. The attribution of context, interpretation and meaning to the work of art by actors other than the artist excludes the artist as a subject. This situation means the death of the artist in the context that Roland Barthes refers to as the death of the author. Thus, the aim of this study is to examine and discuss the results of the process of creating meaning, context from the artist as a subject, and the consequences between the work of art and the artist. In this direction, the approaches of Roland Barthes, Umberto Eco and Jean Baudrillard are used as the theoretical basis of the study.