Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Sınıf eğitimi öğretmen adaylarının görüşlerine göre program derslerine giren öğretim üyelerinin pedagojik yeterlikleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Polat, Hüseyin
dc.contributor.author Ünişen, Ali
dc.date.accessioned 2021-02-18T10:27:47Z
dc.date.available 2021-02-18T10:27:47Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1684
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, sınıf eğitimi programı öğretmen adaylarının görüşlerine göre alan ve alan eğitimi ile öğretmenlik meslek bilgisi derslerine giren öğretim üyelerinin teorik bilgisini verdikleri bu derslerin öğretme öğrenme sürecinde sergiledikleri pedagojik yeterlik düzeyinin nasıl olduğunu ortaya koymaktır. Tarama modeli kullanılarak yapılan bu araştırmanın çalışma grubunu Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Programı 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 96 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada, sınıf eğitimi programında, alan ve alan eğitimi ile öğretmenlik meslek bilgisi derslerine giren öğretim üyelerinin kişisel ve mesleki değerler, mesleki gelişim, öğrenciyi tanıma, öğrenme öğretme süreci pedagojik yeterlik düzeyi en çok iyi ve orta; değerlendirme pedagojik yeterlik düzeyi ise en çok orta ve çok iyi düzeyde bulunmuştur. Öğretim üyelerinin pedagojik yeterlik düzeyi, öğretmen adaylarının cinsiyet, öğrenim gördükleri sınıf, ders türü ve sınıf öğretmenliği mesleğini isteyerek yapma durumu değişkenlerine göre ise anlamlı bir şekilde farklılaşmamaktadır. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to present theoretical knowledge of instructors lecturing the branch courses, pedagogical content knowledge courses and professional teaching knowledge and to reveal how their level of pedagogic competencies were displayed during the process of teachinglearning according to teacher candidates of primary school teaching program. 96 third and fourth class students taking undergraduate education in primary education teaching of basic education department of education faculty of Adıyaman University form population of this study which is prepared by using descriptive survey model. Pedagogic competency level of instructors teaching branch and pedagogical content knowledge courses and professional teaching knowledge in the processes of professional improvement, knowing student, teaching-learning processes were found as good and medium level at the most; their pedagogic competency levels in evaluation were found as medium and very good level. Pedagogical competency level of instructors did not differ significantly according to variables of gender of teacher candidates, their class in which they had their education, type of lesson and their situation of doing their profession willingly. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretmen tr
dc.subject Öğretmenlik mesleği tr
dc.subject Pedagojik yeterlik tr
dc.subject Teacher tr
dc.subject Teaching profession tr
dc.subject Pedagogical competencies tr
dc.title Sınıf eğitimi öğretmen adaylarının görüşlerine göre program derslerine giren öğretim üyelerinin pedagojik yeterlikleri tr
dc.title.alternative Pedagogic competencies of instructors instructing the curricular disciplines according to views of teacher candidates in the program of primary school teaching tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 44632 tr
dc.contributor.firstauthorID 28131 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü/Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü/Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 925 tr
dc.identifier.issue 27 tr
dc.identifier.startpage 891 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster