Bu araştırmanın amacı, sınıf eğitimi programı öğretmen adaylarının
görüşlerine göre alan ve alan eğitimi ile öğretmenlik meslek bilgisi
derslerine giren öğretim üyelerinin teorik bilgisini verdikleri bu derslerin
öğretme öğrenme sürecinde sergiledikleri pedagojik yeterlik düzeyinin
nasıl olduğunu ortaya koymaktır. Tarama modeli kullanılarak yapılan bu
araştırmanın çalışma grubunu Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Programı 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören
96 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada, sınıf eğitimi
programında, alan ve alan eğitimi ile öğretmenlik meslek bilgisi derslerine
giren öğretim üyelerinin kişisel ve mesleki değerler, mesleki gelişim,
öğrenciyi tanıma, öğrenme öğretme süreci pedagojik yeterlik düzeyi en
çok iyi ve orta; değerlendirme pedagojik yeterlik düzeyi ise en çok orta ve
çok iyi düzeyde bulunmuştur. Öğretim üyelerinin pedagojik yeterlik
düzeyi, öğretmen adaylarının cinsiyet, öğrenim gördükleri sınıf, ders türü
ve sınıf öğretmenliği mesleğini isteyerek yapma durumu değişkenlerine
göre ise anlamlı bir şekilde farklılaşmamaktadır.
The aim of this study is to present theoretical knowledge of instructors
lecturing the branch courses, pedagogical content knowledge courses and
professional teaching knowledge and to reveal how their level of
pedagogic competencies were displayed during the process of teachinglearning according to teacher candidates of primary school teaching
program. 96 third and fourth class students taking undergraduate
education in primary education teaching of basic education department
of education faculty of Adıyaman University form population of this study
which is prepared by using descriptive survey model. Pedagogic
competency level of instructors teaching branch and pedagogical content
knowledge courses and professional teaching knowledge in the processes
of professional improvement, knowing student, teaching-learning
processes were found as good and medium level at the most; their
pedagogic competency levels in evaluation were found as medium and
very good level. Pedagogical competency level of instructors did not differ
significantly according to variables of gender of teacher candidates, their
class in which they had their education, type of lesson and their situation
of doing their profession willingly.