Adiyaman University Repository

Okul öncesi öğretmeni adaylarının oyun temelli öğrenmeye bakış açıları ve uygulamaya yansımaları

Show simple item record

dc.contributor.author Erbil Kaya, Özlem Melek
dc.contributor.author Yalçın, Vakkas
dc.contributor.author Kimzan, İlayda
dc.contributor.author Avar, Gökçen
dc.date.accessioned 2021-02-18T10:27:13Z
dc.date.available 2021-02-18T10:27:13Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1682
dc.description.abstract Yapılan bu çalışma ile okul öncesi eğitim öğretmeni adaylarına, oyun temelli öğrenme konusunda, eğitimleri sürecinde kazandırılmaya çalışılan bilgi ve becerilerin, uygulamaya yansıma durumu nitel bir bakış açısıyla ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada veriler, okulöncesi öğretmenliği programı 4. sınıfa devam eden ve Öğretmenlik Uygulaması dersini alan 9 öğretmen adayından toplanmıştır. Veri toplama sürecinde öğretmen adaylarının oyun temelli öğrenmeye bakış açılarını belirlemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Daha sonra oyun temelli bir etkinlik planı hazırlamaları istenerek bu planlar analiz edilmiştir. Ayrıca hazırladıkları planları okulöncesi eğitim kurumlarında uyguladıkları süreçte yapılandırılmış gözlemler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiş, gözlem ve etkinlik planlarından elde edilen veriler grafiksel olarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının oyun temelli etkinlik planlama ve uygulama konusunda bilgileri olmakla birlikte, özellikle uygulama sürecine yönelik desteklenmesi gereken yönlerinin bulunduğu görülmüş ve bu yönde öneriler geliştirilmiştir. tr
dc.description.abstract This research aims to qualitatively describe how pre-school teacher candidates make use of the knowledge and skills they have about playbased learning. Research data were collected from 9 senior students taking Teaching Practice course at Pre-School Teacher Training Program. During data collection, semi-structured interviews were held, candidates were asked to prepare a play-based activity plan, the plan was analyzed, and structured observations were conducted as they put their plans into practice. Data from the interviews have been descriptively analyzed, and those obtained from observations and activity plans are graphically presented. Findings indicate that candidates are knowledgeable about making play-based activity plans and applying them, and that they have some weak points, especially about practice, to be supported; thus, relevant suggestions have been made within the present study. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Oyun temelli öğrenme tr
dc.subject Okul öncesi eğitim tr
dc.subject Öğretmen adayı tr
dc.subject Play-based learning tr
dc.subject Pre-school education tr
dc.subject Teacher candidates tr
dc.title Okul öncesi öğretmeni adaylarının oyun temelli öğrenmeye bakış açıları ve uygulamaya yansımaları tr
dc.title.alternative Pre-school teacher candidates’ opinions about play based learning and reflections on practice tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 58252 tr
dc.contributor.firstauthorID 44180 tr
dc.contributor.firstauthorID 225069 tr
dc.contributor.department Anadolu Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü/Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department Kilis 7 Aralık Üniversitesi/Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü/Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü/Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 834 tr
dc.identifier.startpage 800 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account