Yapılan bu çalışma ile okul öncesi eğitim öğretmeni adaylarına, oyun
temelli öğrenme konusunda, eğitimleri sürecinde kazandırılmaya çalışılan
bilgi ve becerilerin, uygulamaya yansıma durumu nitel bir bakış açısıyla
ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada veriler, okulöncesi
öğretmenliği programı 4. sınıfa devam eden ve Öğretmenlik Uygulaması
dersini alan 9 öğretmen adayından toplanmıştır. Veri toplama sürecinde
öğretmen adaylarının oyun temelli öğrenmeye bakış açılarını belirlemeye
yönelik yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Daha sonra
oyun temelli bir etkinlik planı hazırlamaları istenerek bu planlar analiz
edilmiştir. Ayrıca hazırladıkları planları okulöncesi eğitim kurumlarında
uyguladıkları süreçte yapılandırılmış gözlemler gerçekleştirilmiştir.
Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiş, gözlem
ve etkinlik planlarından elde edilen veriler grafiksel olarak sunulmuştur.
Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının oyun temelli etkinlik
planlama ve uygulama konusunda bilgileri olmakla birlikte, özellikle
uygulama sürecine yönelik desteklenmesi gereken yönlerinin bulunduğu
görülmüş ve bu yönde öneriler geliştirilmiştir.
This research aims to qualitatively describe how pre-school teacher
candidates make use of the knowledge and skills they have about playbased learning. Research data were collected from 9 senior students
taking Teaching Practice course at Pre-School Teacher Training Program.
During data collection, semi-structured interviews were held, candidates
were asked to prepare a play-based activity plan, the plan was analyzed,
and structured observations were conducted as they put their plans into
practice. Data from the interviews have been descriptively analyzed, and
those obtained from observations and activity plans are graphically
presented. Findings indicate that candidates are knowledgeable about
making play-based activity plans and applying them, and that they have
some weak points, especially about practice, to be supported; thus,
relevant suggestions have been made within the present study.