Adiyaman University Repository

Yabancı dil olarak türkçe öğrenen öğrencilerin kelime öğrenme stratejileri

Show simple item record

dc.contributor.author Eyüp, Bircan
dc.contributor.author Demirel Yıldırım, Betül
dc.date.accessioned 2021-02-18T10:24:14Z
dc.date.available 2021-02-18T10:24:14Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1681
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin kelime öğrenme stratejilerini belirlemek ve kullandıkları kelime öğrenme stratejileri ile cinsiyetleri, uyrukları ve yaşları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırma tarama modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırma grubunu Karadeniz Teknik Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde öğrenim gören 105 yabancı uyruklu öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin % 31.4’ü kadın, % 68.6’sı erkek; % 61.9’u 18-23 yaş arası, % 38.1’i 24 yaş ve üzeri; % 49.5’i Asya, % 44.8’i Afrika ve % 5.7’si Avrupa uyrukludur. Araştırmada Kocaman ve Kızılkaya Cumaoğlu (2014) tarafından 5’li likert tipinde geliştirilen ‘Yabancı Dilde Kelime Öğrenme Stratejileri Ölçeği’ kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğrencilerin en çoktan en aza doğru kullandıkları kelime öğrenme stratejilerinin bellek stratejileri (X= 23.82), duyuşsal stratejiler (X= 20.50), sosyal stratejiler (X= 19.20), bilişsel stratejiler (X= 14.29), üst-bilişsel stratejiler (X= 13.58), tamamlayıcı stratejiler (X= 12.32) olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin kelime öğrenme stratejileri ile cinsiyetleri, uyrukları ve yaş değişkenleri arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the vocabulary learning strategies of students who learn Turkish as a foreign language and to determine the relationship between their vocabulary learning strategies and their gender, nationality and age. The research was designed in accordance with the survey model. The study group consisted of 105 foreign students studying at various faculties of Karadeniz Technical University. 31.4 % of the students were female, 68.6 % were male; 61.9% between the ages of 18-23 years, 38.1 % 24 years and over; 49.5 % is Asian, 44.8 % is African and 5.7 % is European. In the study, ’Scale for Vocabulary Learning Strategies in Foreign Language’ developed by Kocaman and Kızılkaya Cumaoğlu (2014) was used. The data were analyzed by using SPSS 16 program. At the end of the analysis, it was found that students use memory strategies (X = 23.82), affective strategies (X = 20.50), social strategies (X = 19.20), cognitive strategies (X = 14.29), meta-cognitive strategies (X = 13.58) and compensation strategies (X = 12.32). It was determined that there was no significant difference between the students' vocabulary learning strategies and gender, nationality and age variables. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Kelime öğrenme stratejileri tr
dc.subject Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi tr
dc.subject Yabancı dil öğrenimi tr
dc.subject Vocabulary learning strategies tr
dc.subject Teaching Turkish as a foreign language tr
dc.subject Foreign language learning tr
dc.title Yabancı dil olarak türkçe öğrenen öğrencilerin kelime öğrenme stratejileri tr
dc.title.alternative Vocabulary learning strategies of the students learning Turkish as a foreign language tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 151930 tr
dc.contributor.department Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 50 tr
dc.identifier.issue 33 tr
dc.identifier.startpage 33 tr
dc.identifier.volume 12 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account