Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

‘‘Işığın ve sesin yayılması’’ ünitesini buluş yoluyla öğrenmenin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Teker, Sibel
dc.contributor.author Kurt, Murat
dc.contributor.author Karamustafaoğlu, Orhan
dc.date.accessioned 2021-02-18T10:23:23Z
dc.date.available 2021-02-18T10:23:23Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1678
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri dersi 5. Sınıf ‘‘Işığın ve Sesin Yayılması’’ ünitesinin buluş yoluyla öğretiminin öğrencilerin derse ilişkin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde araştırma ‘yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Doğu Anadolu bölgesinde bulunan bir ilçe ortaokulunun öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda buluş yoluyla öğrenme stratejisine göre hazırlanmış ders etkinlikleriyle öğretim yapılırken, kontrol grubuna ise herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Uygulama 7 hafta toplam 28 saat sürmüştür. Araştırmada akademik başarı testi ve fen bilimlerine yönelik tutum ölçeği olmak üzere iki farklı ölçme aracı ile veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin akademik başarıları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür. Fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına bakıldığında ise, buluş yoluyla öğrenme stratejisine göre öğrenim gören deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu ortaya çıkmıştır. Verilerden Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin akademik başarıyı arttırmada ve öğrencilerin derse olan tutumlarında olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. tr
dc.description.abstract The purpose of this research is to determine the academic success and attitudes of students attending 5th grade science course in the unit "propagation of light and sound" through discovery learning. In this framework, the research was carried out using the quasi-experimental design. This research was realized at a secondary school in spring term in Eastern part of Turkey in 2015-2016 academic year. In the experiment group, discovery learning strategy was used while teaching and the activities were prepared related to it and no intervention was made to the control group. The application lasted in 7 weeks total 28 hours. In this research, data were collected by using two different measuring instruments, namely academic achievement test and scale of attitudes towards science. As a result of the research; it was found that there was a statistically significant difference between the academic achievements of the students in favor of the experimental group. When we look at attitudes towards science, it is seen that there is a statistically significant difference in favor of the experimental group in which learning takes place with discovery learning. From the data, it was concluded that the discovery learning teaching strategy had a positive effect on academic achievement and the attitudes of the students to the science lessons. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Buluş yoluyla öğretim tr
dc.subject Işık ve ses tr
dc.subject Başarı tr
dc.subject Tutum tr
dc.subject Discovery learning tr
dc.subject Light and sound tr
dc.subject Achievement tr
dc.subject Attitude tr
dc.title ‘‘Işığın ve sesin yayılması’’ ünitesini buluş yoluyla öğrenmenin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi tr
dc.title.alternative The effect of students’ attitude and success of "propagation of light and sound'' unit through discovery learning tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 32988 tr
dc.contributor.firstauthorID 58816 tr
dc.contributor.department Millî Eğitim Bakanlığı tr
dc.contributor.department Amasya Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü/Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department Amasya Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 863 tr
dc.identifier.issue 27 tr
dc.identifier.startpage 835 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster