Adiyaman University Repository

Tüketicilerin asimetrik enformasyon ve kurumsal itibar algısı: seyahat acentası müşterileri üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Şahin, Bayram
dc.contributor.author Eraslan, Hülya
dc.date.accessioned 2021-02-12T11:00:38Z
dc.date.available 2021-02-12T11:00:38Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1656
dc.description.abstract Turizm piyasasında işletmeler, varlığını sürdürebilmek için kurumsal itibara sahip olmalıdır. Asimetrik enformasyonun yoğun olarak yaşandığı turizm sektöründe, kötü işletmeler ürettikleri ürünleri kendi çıkarlarına uygun olarak piyasaya sürebilmektedirler. Alıcılar bu ürünlere karşı kesin bilgiye sahip olamadıkları için belirtilen şartlardaki ürünlerin satışı ve kötü işletmelerin tüketicilere göre fazla bilgiye sahip olmasıyla düşük kalitedeki ürünlerin yüksek fiyatlardan satışı gerçekleşebilmektedir Enformasyon asimetrisinin nedeniyle, kötü işletmelerin sahip oldukları itibar zedelenebilir. İyi işletmeler ise sahip oldukları kurumsal itibar ve kaliteli hizmet sayesinde asimetrik enformasyonu azaltarak tüketicilerin talebini etkileyebilir. Bu çalışmanın amacı, tüketiciler açısından turizm piyasasında oluşan asimetrik enformasyon ve işletmelerin sahip olduğu kurumsal itibar ilişkisinin tüketiciler açısından incelenmesidir. Turizm sektöründeki asimetrik enformasyon sorunları incelenerek, paket tur hizmeti satın alan tüketicilerin asimetrik enformasyon sorunları karşısında kurumların itibarlarına yönelik algısı değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, asimetrik enformasyon ve kurumsal itibar arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract Businesses in the tourism market should have a corporate reputation in order to survive. In the tourism sector, where asymmetric information is experienced intensively, bad enterprises can produce the products they produce in accordance with their interests. Because the buyers do not have accurate information about these products, the sale of the products in the specified conditions and the poor knowledge of the poor enterprises can be sold at high prices due to the fact that the bad enterprises are more than the consumers. Due to the information asymmetry, the reputation of the bad enterprises can be damaged. Good businesses can affect the demand of consumers by reducing asymmetric information thanks to their corporate reputation and quality service. The purpose of this study is to examine the relationship between the corporate reputation and the asymmetric information and the institutional reputation of the consumers in the tourism market. The asymmetric information problems in the tourism sector were examined and the perception of the consumers about the reputation of the institutions against asymmetric information problems was evaluated. As a result of the research, it was found that there was a significant relationship between asymmetric information and corporate reputation. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Asimetrik enformasyon tr
dc.subject Kurumsal itibar tr
dc.subject Turizm tr
dc.subject Asymmetric information tr
dc.subject Corporate reputation tr
dc.subject Tourism tr
dc.title Tüketicilerin asimetrik enformasyon ve kurumsal itibar algısı: seyahat acentası müşterileri üzerine bir araştırma tr
dc.title.alternative Consumer perception of asymmetric information and corporate reputation: a study on the customers of travel agency tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 25974 tr
dc.contributor.firstauthorID 292084 tr
dc.contributor.department Balıkesir Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü tr
dc.contributor.department Harran Üniversitesi, Halfeti Meslek Yüksekokulu, Seyahat, Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü tr
dc.identifier.endpage 301 tr
dc.identifier.issue 33 tr
dc.identifier.startpage 269 tr
dc.identifier.volume 12 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account