Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Teknolojinin matematiksel modelleme sürecine etkileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aydoğan Yenmez, Arzu
dc.date.accessioned 2021-02-12T10:57:41Z
dc.date.available 2021-02-12T10:57:41Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1654
dc.description.abstract Matematiksel modelleme, matematik eğitimi ile verilmeye çalışılan tüm temel becerilerin gelişmesine önemli katkı sağlayacağı düşünüldüğü için matematik dersi öğretim programlarında ve dünyadaki matematik eğitimi reform çalışmalarında yer almaktadır. Matematiksel modelleme süreci öğrenenler için zor bir süreç olabilmektedir. Bu süreç için teknoloji gerekli bir araç olarak belirtilmektedir. Ancak alanyazında teknolojinin matematiksel modelleme sürecine etkisinin nasıl olduğunun ayrıntılı olarak açıklanması gerektiği ve bu tür araştırmaların olmadığı ifade edilmektedir. Bu bağlamda, araştırmanın amacı matematiksel modelleme sürecinin teknoloji ile desteklenen ve desteklenmeyen ortamlarda nasıl şekillendiğini incelemektir. Çalışmada, matematiksel modelleme süreci Stillman, Galbraith, Brown ve Edward (2007) tarafından ortaya konulan süreç modeli dikkate alınarak incelenmiştir. Bu araştırma eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Çalışmanın katılımcılarını 33 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri analizi, veri toplama süreciyle eş zamanlı olarak yürütülmüştür. Süreçte katılımcıların düşüncelerini birbirine sesli olarak aktardığı bir ortamın olması, yazılı çözüm kağıtları, grupların çözümlerini içeren ekran kayıtları, gözlem notları ve grup üyeleriyle yapılan ayaküstü mülakatlar öğretmen adaylarının modelleme sürecindeki zihinsel süreçlerinin ortaya çıkarılmasında etkili bir rol oynamıştır. Bu çalışmanın, teknolojinin modelleme sürecine etkisini, teknoloji ile desteklenen ve desteklenmeyen ortamlarda sınayıp ortaya çıkan farkları betimlemesi bakımından alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. tr
dc.description.abstract Mathematical modeling take place in mathematics curriculums and just like in reforms of mathematics education around the world since it is thought that would make significant contributions to the improvement of all the basic skills which is attained with mathematics education in an effort. Mathematical modeling of daily-life situations is a process that may be difficult for learners. Technology is considered a necessary tool for this complex mathematical modeling cycle. Yet, it is stated in the literature that it is necessary to explain how technology affects the mathematical modeling process and such research is not available. In this context, the purpose of this research is to study how mathematical modeling process is shaped in environments aided or not aided with technology. The mathematical modeling process in the study was examined in consideration of the process model introduced by Stillman, Galbraith, Brown and Edward (2007). The research was designed as action research. The participants of the study were 33 pre-service teachers. The data analysis was performed synchronously with the data collection process. The fact that the environment enabled the participants to communicate thoughts to each other vocally; written solution papers; screencasts that include groups’ solutions; observation notes; and onelegged interviews with group members played an active role in revealing pre-service teachers’ mental processes during modeling. It is thought that this study would contribute to the field due to testing technology’s effect on the modeling process in environments aided and not aided with technology and describing the differences observed. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Matematiksel modelleme tr
dc.subject Teknoloji destekli modelleme tr
dc.subject Modelleme süreci tr
dc.subject Matematik eğitimi tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Mathematical modeling tr
dc.subject Technology in modeling tr
dc.subject Modeling process tr
dc.subject Mathematics education tr
dc.subject Teacher candidates tr
dc.title Teknolojinin matematiksel modelleme sürecine etkileri tr
dc.title.alternative The effects of technology on the mathematical modeling tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 9306 tr
dc.contributor.department Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Matematik Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 646 tr
dc.identifier.issue 26 tr
dc.identifier.startpage 602 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster