dc.contributor.author |
Kurdaş, Muzaffer Çağlar |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-12T10:53:15Z |
|
dc.date.available |
2021-02-12T10:53:15Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1651 |
|
dc.description.abstract |
Şiddet tanımlanması zor bir kavramdır. Çünkü şiddet olgusunun tanımı, anlamı, amacı ve kullanılış biçimi toplumdan topluma ve dönemden döneme değişmektedir. Örneğin geleneksel tarım toplumlarında, her an karşılaşılabilen ve hayatta kalmak için yaşamın olağan bir parçası olan şiddet, modern dönemde ise modern ulus devletin tekeli altında kurumsallaşmıştır. Postmodern dönemde ise şiddet özellikle medyada bir eğlence ve gösteri aracına dönüşmüştür. Bu durum özellikle sinemada daha dikkat çekicidir. Sinema en başından beri şiddet olgusunu kullanmış ve şiddet sinemada ilgi çekici bir konu olmuştur. Ancak modern dönem sinemasında şiddetin, düzeni korumak adına kabul edilebilir ve denetlenen bir kullanımı olmuştur. Postmodern dönemde ise sinemada şiddet, amaçsız bir eğlence aracı haline gelmiştir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, şiddet olgusunun geleneksel, modern ve postmodern toplumlarda nasıl değiştiğini göstermek ve aynı zamanda kültürel bir ürün olan sinemada şiddetin kullanımının modern ve postmodern dönemde ortaya çıkan farklılaşmasının kuramsal bir analizini yapmaktır. |
tr |
dc.description.abstract |
Violence is a difficult concept to define. Because the definition, meaning, purpose and manner of use of violence varies from society to society and from period to period. For example, violence, which is an ordinary part of life to survive in traditional agricultural societies, has been institutionalized under the monopoly of authority in modern times. In the postmodern period, it turned into a means of entertainment and demonstration, especially in the media. This is particularly noticeable in cinema. From the very beginning, the phenomenon of violence has been used in cinema and attracted attention. However, violence in modern cinema has had an acceptable and controlled use in order to maintain order. In the postmodern era, violence in cinema has become an aimless means of entertainment. In this context, the aim of this study is to show how the phenomenon of violence has changed in traditional, modern and postmodern societies. At the same time, to make a theoreticalanalysis of the differentiation of the use of violence in cinema in the modern and postmodern periods. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Şiddet |
tr |
dc.subject |
Sinema |
tr |
dc.subject |
Modernizm |
tr |
dc.subject |
Postmodernizm |
tr |
dc.subject |
Violence |
tr |
dc.subject |
Cinema |
tr |
dc.subject |
Modernism |
tr |
dc.subject |
Postmodernism |
tr |
dc.title |
Postmodern şiddet ve sinema |
tr |
dc.title.alternative |
Postmodern violence and cinema |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
222241 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
589 |
tr |
dc.identifier.issue |
33 |
tr |
dc.identifier.startpage |
552 |
tr |
dc.identifier.volume |
12 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |