dc.contributor.author |
Yılmaz, Fatma |
|
dc.contributor.author |
Ünsar, Agah Sinan |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-12T08:54:56Z |
|
dc.date.available |
2021-02-12T08:54:56Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1650 |
|
dc.description.abstract |
Öğretim elemanları için etik değerler kavramı; öğretim elemanlarının yaşamlarını devam ettirebilmek için seçmiş oldukları bu mesleği yürütürlerken, belirlenen davranışlara uygun hareket edilmesi ve mesleklerini toplumlarda benimsenen mesleki ilkeleri en iyi ve en doğru bir biçimde icra edebilmeleridir. Öğretim elemanları tarafından benimsenmesi gereken; pedagojik yeterlilik, öğrencilere doğru ve güncel bilgileri aktarabilme, öğrencilerle ilgili konular ile ilgilenme, öğrenci geçerli olan ölçütlere göre değerlendirebilme ve onları geliştirme sorumlulukları şeklindeki davranışlar onların aynı zamanda etik sorumluluklarını ifade etmektedir. Çalışmanın amacı; meslek yüksekokulu öğrencilerinin algısına göre öğretim elemanlarının etik değerlerinin ölçülmesidir. Mevcut araştırmanın çalışma grubu 2017 yılında Doğu Anadolu ve Marmara Bölgesi’ndeki iki farklı devlet üniversitesinde bulunan 349 meslek yüksekokulu öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışmada; öğretim elemanları ve öğrenciler arasındaki ilişkide öğretim elemanlarının etik sorumluluklarının öğrencilerin algılamalarına dayanarak belirlenmesi istenmiş ve sonuçlarına göre; kız öğrenciler erkek öğrencilere göre, yerleşim yeri olarak daha küçük yerlerde yaşayan öğrenciler il ve büyük şehir gibi daha gelişmiş yerlerde yaşayan öğrenciler, genel olarak Doğu Bölgeleri ve Karadeniz Bölgesi’nde ikamet eden öğrenciler öğretim elemanlarının etik değerlerinin daha yüksek olduğu görüşünü ifade etmişlerdir. |
tr |
dc.description.abstract |
The concept of ethical values for teaching staff; In order to sustain the lives of the instructors, they have chosen this profession, they act in accordance with the determined behaviors and the professional principles adopted in societies to perform the best and most accurate way. To be adopted by the teaching staff; their pedagogical competence, their ability to transfer accurate and current information to students, to deal with issues related to students, to evaluate and evaluate them according to current criteria, and to express their ethical responsibilities. Purpose of the study; is to measure the ethical values of instructors according to the perception of vocational high school students. The study group of the present study consisted of 349 vocational school students in two different state universities in Eastern Anatolia and Marmara Region in 2017. Study; The ethical responsibilities of the instructors were determined according to the students' perceptions. According to female students, students living in smaller places as settlements, students living in more developed areas such as provinces and big cities, students living in East Regions and Black Sea Region in general stated that ethics values of instructors are higher. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Etik değerler |
tr |
dc.subject |
Öğretim elemanı |
tr |
dc.subject |
Meslek etiği |
tr |
dc.subject |
Ethical value |
tr |
dc.subject |
Lecturer |
tr |
dc.subject |
Professional ethics |
tr |
dc.title |
Öğretim elemanlarının etik değerlerinin belirlenmesine yönelik öğrenci algısı |
tr |
dc.title.alternative |
Student perception for determining ethical values of teaching staff |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
19948 |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
20222 |
tr |
dc.contributor.department |
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Üzümlü MYO |
tr |
dc.contributor.department |
Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
124 |
tr |
dc.identifier.issue |
33 |
tr |
dc.identifier.startpage |
105 |
tr |
dc.identifier.volume |
12 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |