Adiyaman University Repository

Kişiselleştirilmiş öğretimin 5N1K tekniğinde başarıya etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Çakır, Özlem
dc.contributor.author Mete, Filiz
dc.contributor.author Ertan Kantos, Züleyha
dc.date.accessioned 2021-02-12T08:47:27Z
dc.date.available 2021-02-12T08:47:27Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1646
dc.description.abstract Bu çalışmada amaçlanan, Türkçe dersinde 5N1K tekniği kullanılarak yapılan metin çözümlemesi ile aynı metnin kişiselleştirilerek kullanılması arasındaki başarı farkının anlamlı olup olmadığını belirleyebilmektir. Kişiselleştirilmiş öğretim, kişinin ilgi ve ihtiyaçları göz önüne alınarak öğretim sürecinin kişiye göre uyarlanmasıdır. Çalışmada kullanılan metinler kişiselleştirilmiş ve kişiselleştirilmemiş olarak iki farklı yapıda kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda 1, 2 ve 3. sınıfında öğrenim gören iki farklı gruptaki öğrencilere öğretmen tarafından oluşturulmuş bir metin verilerek 5N1K soruları oluşturmaları ve cevaplamaları istenmiştir. Deney grubuna metindeki şahıslar ve nesneler kişiselleştirilerek verilirken, kontrol grubuna ise düz metinler verilmiştir. Her iki metin için oluşturulan sorular ve cevaplar incelenerek doğru-yanlış oranları belirlenmiştir. Uygulamalardaki başarı oranları karşılaştırılarak sonuca ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda, kişiselleştirilmiş metin ile çalışan öğrencilerde başarı oranının kişiselleştirilmemiş metin ile çalışan öğrencilerden daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin kişiselleştirilmiş metinlerde kendileri ile ilgili bilgileri gördüklerinde şaşırdıkları, mutlu oldukları ve kendilerini önemli hissettikleri gözlemlenmiştir. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine whether the difference between the success of the textual analysis of a text by using 5W1H method and the success of personalized use of the same text differ significantly in Turkish courses in. Personalized education is the customization and adaptation of learning and teaching processes considering the personal needs and interests of individual. Personalized teaching materials can be described as presentation, study and testing materials developed by using the names of people and objects in the close environment of student. The texts were used in two structures as personalized and non-personalized. Within this purpose, two different student groups from 1, 2 and 3. grades were given a text organized by the teacher and they were asked to prepare 5W1H questions and then answer them. The experiment group was given a personalized text by making people and objects in the text personal to the students. However, the control group was given a non-personalized text. By examining the questions and answers prepared for each text, the right-wrong ratio was determined. We concluded by comparing the success rates in the applications. As a result of the study, it was found that the students who work with personalized text have become more successful. Also, it has been observed that when students see personalized texts they are surprised, be happy and feel important. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject 5N1K tekniği tr
dc.subject Kişiselleştirilmiş eğitim tr
dc.subject Kişiselleştirilmiş materyal tr
dc.subject İlköğretim tr
dc.subject 5W1H technique tr
dc.subject Personalized education tr
dc.subject Personalized material tr
dc.subject Primary education tr
dc.title Kişiselleştirilmiş öğretimin 5N1K tekniğinde başarıya etkisi tr
dc.title.alternative Ssuccessful impacts of personalization ın 5W1H technique tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 105012 tr
dc.contributor.firstauthorID 30157 tr
dc.contributor.department Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, BÖTE Bölümü tr
dc.contributor.department Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Bölümü tr
dc.contributor.department MEB tr
dc.identifier.endpage 147 tr
dc.identifier.issue 33 tr
dc.identifier.startpage 125 tr
dc.identifier.volume 12 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account